סוני, ענקית האלקטרוניקה היפנית, מוכרת מהרבה תחומים, כמו מחשוב, מצלמות, טלוויזיות, פלייסטיישן וכמובן סלולר (לא בדיוק יפני, אבל כן חלק מהתאגיד). החברה לא נכנסה עד כה לשוק הטאבלטים, וב-CES 2011 נעדרה כמעט לחלוטין, למעט ה-SE Xperia Arc המרשים (וכמובן עשרות דגמי טלוויזיות), דבר שגורם להתבטאות הבאה של בכיר מסוני (שנשמעה מייד לאחר מילות הערכה לאייפד ולשליטתו חסרת העוררין) להישמע מוזרה למדי: “סוני מאוד רוצה להיות יצרנית הטאבלטים מספר 2 תוך שנה”.
.
נראה כי סוני מתכננת להגיע למקום השני עם טאבלט חדשני ושונה מאלה המוכרים לנו כיום, שיתבסס על משחקים פשוטים וחברתיים. מנכ”ל סוני התבטא בנושא, כאשר נשאל מדוע החברה לא הציגה טאבלט כבר ב-CES 2011: “אם אני רוצה שהטאבלט שלי יהיה שונה מהאחרים, אני אשיק אותו מחר, או כאשר הוא באמת יהיה שונה?”.
מילותיה של סוני לא מרשימות כרגע אף אחד, כאשר הניסיון היחיד שלה מהתקופה האחרונה עם מכשיר המזכיר טאבלט הינו ה-Sony Dash (מעין שעון-מעורר), שלא זוכה להצלחה מסחררת. יצרניות אלקטרוניקה אחרות כבר הציגו את החזון שלהן בתחום הטאבלטים, ומושכות קהל צרכנים גדול עם פרשנויותיהן בתחום. סוני תהיה חייבת להציג טאבלט בעל פיצ’רים באמת חדשניים ומפתיעים כדי לבלוט בשוק התופס תאוצה אדירה, שבו כבר כמה שמות דומיננטיים וחזקים מאוד, כמו אפל עם האייפד ומוטורולה עם ה-XOOM.
(מקור: Reuters)