אמנם, ההזמנה של סוני-אריקסון להכרזת משפחת Xperia החדשה דיברה על עוד כחמישה שבועות בברצלונה, אך מכשיר ראשון מהסדרה הוכרז אתמול ע”י חברת האם Sony, באירוע שערכה לקראת פתיחת מרכז הקונגרסים של לאס-וגאס לתערוכת CES 2011 המתחילה (רשמית) היום.
מדובר ב-Xperia Arc, אותו היכרנו בעבר בשם Anzu. מדובר באופן חד-משמעי במכשיר מולטימדיה המיועד להתחרות ב-Droid X של מוטורולה שהושק בקיץ האחרון, ולא בסמארטפונים החדישים והכל-יכולים כגון LG Optimus 2X ו-Motorola Atrix 4G. זהו אחד המכשירים הדקים שיוצרו אי פעם – החברה מתגאה בכך שבנקודה הצרה ביותר עומד העובי על 8.7 מילימטרים, ושוכחת להתפאר בכך שנראה כי הוא גם המכשיר בעל השוליים הצרות ביותר (הישג שבזמן הצגת ה-Xperia X10 דווקא זכרה החברה לציין).
הסיבה שהוא הוצג ע”י סוני היא שהוא מתבסס על טכנולוגיות של האמא היפנית כדי להעניק למשתמש את יכולות המולטימדיה המתקדמות ביותר: המסך שלו, בגודל 4.2 אינצ’, מצוייד בטכנולוגיה חדשה המכונה Reality Display. הפרטים הטכניים המדוייקים אודותיה לא נמסרו, אך כן נאמר כי היא מאפשרת תמונה בהירה באופן חסר תקדים, בין היתר ע”י ביטול המרווח בין המסך עצמו לזכוכית הציפוי, דבר המפחית השתקפויות (בדומה ל-Super AMOLED של סמסונג).
כמו כן, מצוייד המכשיר במנוע תוכנה בשם Bravia Engine, שהינו גרסא ניידת של מעבד התמונה של טלוויזיות ה-Bravia של סוני, המבצע כיוונונים של התמונה בזמן אמת כדי להגביר את החדות, הניגודיות וכו’.
בנוסף, גם המצלמה של ה-Arc מבוססת, כמובן, על חיישן של סוני. מדובר בחיישן Exmor R בעל רזולוציית 8.1 מגה-פיקסל ועדשת f/2.4, המאפשרים צילום תמונות ווידאו בחדות גבוהה גם בתאורה נמוכה.
המכשיר יריץ את מערכת ההפעלה Android 2.3, ויושק במהלך הרבעון הראשון של השנה “בשווקים נבחרים”, מהם בחרה סוני לציין את השוק הביתי שלה – יפן.
(מקור: Engadget; השוואה בין המסך החדש לאלו של iPhone 4 ו-Droid X ניתן למצוא ב-Engadget)