גם ברבעון השני של השנה המשיכה סלקום לחזור לכושר והצליחה להקפיץ את הרווח ביותר מפי 2.5 לעומת הרבעון המקביל. באותו זמן, נראה שגם שירות סלקוםTV משך אליו יותר לקוחות מאשר ברבעון הראשון.
ההכנסות של החברה אמנם ירדו ב-1% ל-1.02 מיליארד ש”ח אבל מזה הוציאה סלקום רווח EBITDA תפעולי של 104 מיליון ש”ח, קפיצה של 30% לעומת שנה שעברה. הרווח הנקי יותר מהוכפל, מ-12 מיליון ש”ח ל-44 מיליון ש”ח. מכיון שהרווח זינק על רקע ירידה קלה בהכנסות, אפשר להסיק שלא מדובר בקאמבק ענק לשוק או המוני לקוחות שצובאים על נקודות המכירה. סלקום בעיקר ביצעה צעדי ייעול דרמטיים וקיצצה בהשקעות על תשתיות.
מספר המנויים עמד בסוף הרבעון על 2.812 מיליון, ירידה של 1,000 לעומת סוף הרבעון הראשון (ופחות 36,000 לעומת שנה שעברה). מדד ה-ARPU (ההכנסה הממוצעת מכל מנוי) עלה מ-65.2 ל-66 ש”ח, חזרה לרמה של לפני 3 רבעונים.
טלוויזיה
סלקום הוסיפה ברבעון החולף 12 אלף מנויים לשירות סלקוםTV ומספרם מנויי הטלוויזיה הכולל עתה הוא 87 אלף. זהו שיפור מסוים לעומת צירוף של רק 5 אלף מנויים לשירות זה ברבעון הראשון, אך עדיין רחוק מלהשלים את הציפיות. קשה לדעת כמה מכניסה ומרוויחה חטיבת הטלוויזיה – סלקום מכלילה את הנתונים בתוך מגזר השירותים הנייחים שהראה ביצועים יציבים.
ראוי להזכיר גם שסלקום חתמה בחודש שעבר על הסכם שיתוף תשתית דור 4 שלה מול אקספון ל-10 שנים. דו”חות פרטנר עדיין לא פורסמו, אך על פניו סלקום עדיין מובילה במירוץ החזרה למגרש התחרותי לאחר שהחברות הותיקות איבדו את ההגמוניה לפני שנתיים.