סלקום חותמת על שיתוף רשת דור 4 עם אקספון של חזי בצלאל ומכינה תביעה מול גולן טלקום

סלקום אקספון

חברת התקשורת וספקית הסלולר סלקום הודיעה הבוקר (ג’, 12.7) כי חתמה על הסכם לשיתוף רשת הסלולר מהדור הרביעי עם חברת מרתון 018 אקספון, מקבוצת החברות של איש העסקים חזי בצלאל, לתקופה בת 10 שנים. במסגרת ההסכם תשותף רשת דור 4 עם אקספון שווה בשווה, כך שכל אחת מהחברות יחזיקו בחצי הבעלות ברשת זו דרך חברה חדשה שתוקם לצורך זה. סעיף נוסף בהסכם מתייחס לאירוח חברת אקספון על גבי רשתות 2G ו-3G של סלקום.

ההסכם כפוף לאישור משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העסקיים.

ההסכם עם סלקום יאפשר לאקספון להפוך לספקית סלולר חדשה בישראל, שישית במספר. אקספון הייתה אחת מן החברות שזכו ברצועת 5MHz על-גבי תדר 1800MHz במסגרת מכרז התדרים לדור הרביעי שהסתיים בינואר 2015. עבור רצועה זו שילמה אקספון ערבות של 33 מיליון שקלים, אותה תקבל חזרה אם תצליח לגייס עד 400 אלף לקוחות תוך 5 שנים. ההסכם עם סלקום והמשך ההשקעה בהקמת רשת דור 4 (LTE) ודור 4.5 (LTE-A) יאפשרו לאקספון להשיג פריסה ארצית מלאה ובכך תוכל החברה לעמוד בתנאי המכרז בו זכתה.

בסלקום מציינים כי בגין הזכות לשימוש שתעשה ברכיבים הפאסיביים תשלם אקספון 45 מיליוני שקלים מידי שנה בתשלומים חודשיים. בנוסף, ישלמו שתי החברות סכום שווה בגין עלויות התפעול של הרשת המשותפת מדור 4 וכן עבור רשתות דור 2 ו-3, כאשר אקספון תקבל הנחה מסויימת (כמפורט בהמשך) ב-5 השנים הראשונות. חלוקת התשלום עבור תעבורת הדאטה תתבצע באופן משתנה ותיקבע על פי השימוש של לקוחות החברות בהתאמה.

ב-5 השנים הראשונות לאחר אישור ההסכם, תקבל אקספון הנחה בתשלומים עבור הרכיבים הפאסיביים ועבור עלויות התפעול. התשלומים יתבצעו ברמה חודשית עבור כל מנוי של סלקום, כאשר בשנה הראשונה יעמוד תשלום זה על 25 שקלים למנוי, בשנה השניה על 27.5 שקלים למנוי ולאחר מכן 30 שקלים למנוי. בסלקום מוסיפים כי סכום התשלומים השנתי לא יפחת מהמינימום המוגדר בהסכם, זה מגיע ל-20 מיליוני שקלים בשנה הראשונה ועד 110 מיליוני שקלים בשנה החמישית.

חזי בצלאל, בעל השליטה בחברת אקספון, אמר:

זהו יום מיוחד לשוק הסלולר ולצרכן הישראלי, ואני בטוח כי נספק ללקוחותינו שירות איכותי, עם בשורה צרכנית חדשה בישראל.

סלקום נגד גולן טלקום

לצד הודעתה על ההסכם שהתגבש מול חברת אקספון, הוציאה סלקום הודעה מיידית לבורסה לפיה תפתח בהליכים משפטיים כנגד גולן טלקום בעקבות חתימתה על הסכם אירוח מול חברת הוט-מובייל עליו הודיעה גולן בחודש שעבר. בסלקום מציינים כי הפתיחה בהליכים החלה לאחר דחייתה של גולן טלקום את ההודעה שנשלחה לה על-ידי סלקום, בה נטען כי “ביצעה הפרות משמעותיות בהסכם לרכישת מניות החברה” אליו נכנסו השתיים בנובמבר 2015.

בנוסף לפתיחה בהליכים המשפטיים נגד גולן טלקום, הגישה סלקום בקשה לחסימת מימוש העסקה בין גולן והוט-מובייל.

השוואת מפרטים