סלקום משתקמת: הרווח זינק ב-126%, ערוצי הספורט מושכים מנויים

Cellcom TV

חברת סלקום פרסמה היום (ב’, 23.5) את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה. על רקע השינויים שעובר שוק הסלולר, נראה שסלקום מצליחה לשקם את עצמה משנות התחרות הקשות כשהיא מצליחה לייצר יותר רווח מאשר הצליחה ברבעונים הקודמים.

ההכנסות של סלקום ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.22 מיליארד ש”ח. למרות ירידה של 4% לעומת הרבעון המקביל הצליחה החברה לשפר ביצועים. הרווח התפעולי שלה עלה ב-84% ל-101 מיליון ש”ח והרווח הנקי שלה קפץ ב-126% ל-59 מיליון ש”ח (הגבוה מזה יותר משנה).

נראה שסלקום מצליחה לעצור את הסחף שדרדר את חברות הסלולר הותיקות לעבר התהום לאחר פתיחת השוק לתחרות. אמנם משרד התקשורת הודיע שיתנגד למיזוג בין סלקום לגולן טלקום אך עצם הסערה עשתה את שלה ורבים נטשו ברבעונים הקודמים את גולן ועשו דרכם בחזרה לחברות הותיקות.

ARPU וטלוויזיה

ברבעון הראשון איבדה סלקום 22 אלף לקוחות וסך מספר הלקוחות עומד על 2.813 מיליון מנויים. החברה טוענת שרובם המכריע של הנוטשים הינם מנויים בעלי כרטיסים נטענים. ההכנסה הממוצעת פר מנוי (ARPU) עלתה ל-65.2 ש”ח, הצלחה נאה לעומת הצניחה ל-63 ש”ח בסוף 2015. עם זאת, עדיין ערך זה נמוך יותר במקצת מזה שהציגה החברה בשנה שעברה.

במגזר הטלוויזיה יש לסלקום 75 אלף מנויים (לעומת 70 אלף בסוף 2015), האטה משמעותית בגיוס המנויים לעומת התוספת ברבעון הרביעי האחרון. לדברי המנכ”ל, ניר שטרן, התוספת החדשה של ערוצי הספורט לחבילה מכפילה את קצב הגיוס ל-CellcomTV.

השוואת מפרטים