אפל מסכמת רבעון שיא: 111.2 מיליארד דולר, האייפון מוביל וקוק מפנה את מקומו

שלט אפל צילום: רונן מנדזיצקי

⭐ נקודות עיקריות

  • אפל רשמה הכנסות של 111.2 מיליארד דולר, עלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל.
  • מכירות האייפון זינקו ב-22% והגיעו לשיא רבעוני של 57 מיליארד דולר.
  • תחום השירותים הגיע לשיא כל הזמנים עם הכנסות של 31 מיליארד דולר.
  • שינוי הנהלה באפל: קוק יעבור לתפקיד יו”ר, טרנוס ימונה למנכ”ל וסרוג’י יקודם לראש תחום החומרה.

אפל (Apple) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2026, שהוא הרבעון השני בשנת הכספים של החברה, והציגה את רבעון מרץ החזק בתולדותיה.

החברה רשמה הכנסות של 111.2 מיליארד דולר, עלייה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לצד רווח נקי של 29.6 מיליארד דולר ורווח מדולל למניה של 2.01 דולר.

הדוחות של אפל משקפים רבעון שבו האייפון חזר להיות מנוע הצמיחה המרכזי של החברה, שירותי החברה המשיכו להתרחב, וגם תחומי המק, האייפד והמוצרים הלבישים רשמו צמיחה.

במקביל לדוחות, אפל הודיעה על שינויי הנהלה רחבים, בהם מעבר של טים קוק לתפקיד יו”ר, מינויו של ג’ון טרנוס למנכ”ל וקידומו של ג’וני סרוג’י לתפקיד ראש תחום החומרה.

האייפון מוביל את הצמיחה

מכירות האייפון הסתכמו ברבעון הראשון של 2026 ב-57 מיליארד דולר, עלייה של 22% לעומת 46.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

לדברי אפל, משפחת ה-iPhone 17 הייתה הגורם המרכזי לצמיחה, והפכה לקו האייפונים הפופולרי ביותר בתולדות החברה כאשר בוחנים את התקופה מההשקה בספטמבר 2025 ועד סוף מרץ 2026.

טים קוק ציין בשיחה כי הביקוש לאייפון היה גבוה במיוחד, אף שהחברה התמודדה עם מגבלות אספקה. לדבריו, הצמיחה נרשמה ברוב השווקים המרכזיים של אפל, בהם ארה”ב, סין, מערב אירופה, הודו, יפן ודרום-מזרח אסיה. אפל גם רשמה שיא רבעוני במספר המשתמשים ששדרגו לאייפון חדש.

אפל אינה מפרסמת נתוני מכירות כמותיים עבור חטיבת האייפון, אך על פי חברת המחקר Omdia, היא שלחה מעל 60 מיליון יחידות של מכשירי אייפון במהלך הרבעון הראשון של 2026, תוך שהיא אוחזת בכ-20% מהשוק העולמי.

נתונים אלו מעידים על כך שאפל היא שנייה רק לסמסונג עם נתון של מעל 65 מיליון מכשירים, כאשר המקום השלישי ברשימה הוא שיאומי, עם כמחצית מנתח השוק העולמי – 11%.

משלוחי סמארטפונים, 1Q26 (קרדיט: Omdia)
משלוחי סמארטפונים, 1Q26 (קרדיט: Omdia)

המשמעות עבור אפל ברורה: אחרי תקופה שבה שוק הסמארטפונים העולמי התקשה להציג צמיחה עקבית, האייפון שוב משמש כמנוע ההכנסות המרכזי שלה.

שילוב בין דגמי iPhone 17, דגם ה-iPhone 17e החדש ויכולות Apple Intelligence סייע לחברה להציג צמיחה דו-ספרתית בקטגוריה החשובה ביותר שלה.

השירותים בשיא, והפרסום מתרחב

תחום השירותים של אפל המשיך להיות אחד ממנועי הרווחיות המרכזיים של החברה, עם הכנסות של 31 מיליארד דולר, עלייה של 16% לעומת השנה שעברה ושיא כל הזמנים עבור הקטגוריה.

תחום השירותים כולל בין היתר את App Store, iCloud, Apple Music, Apple TV+, שירותי תשלום, פרסום ומנויים נוספים.

אפל ציינה כי מספר החשבונות המשלמים והחשבונות הפעילים בשירותיה הגיע לשיא חדש. בשיחה עם המשקיעים אישרה החברה כי עסקי הפרסום צמחו לעומת השנה שעברה, בין היתר בעקבות הרחבת שטחי הפרסום ב-App Store.

בהמשך השנה צפויה אפל להרחיב את פעילות הפרסום גם ל-Apple Maps בארה”ב ובקנדה, שם יוצגו פרסומות ברגעי חיפוש וגילוי.

מדובר במהלך שיכול להוסיף מקור הכנסה נוסף לשירותים, אך גם כזה שעשוי לעורר דיון סביב האיזון בין חוויית משתמש, פרטיות ומסחור נוסף של פלטפורמות אפל.

MacBook Neo (מקור אפל)
MacBook Neo (מקור אפל)

מק, אייפד ומוצרים לבישים מציגים צמיחה מתונה

מכירות המק הסתכמו ב-8.4 מיליארד דולר, עלייה של 6% לעומת השנה שעברה. אפל מייחסת את הצמיחה של החטיבה להשקות האחרונות, ובהן MacBook Neo, שזכה לביקוש גבוה מהצפוי.

קוק ציין כי החברה נמצאת במצב של מגבלות אספקה בחלק מדגמי המק, בהם Mac mini, Mac Studio ו-MacBook Neo, וכי איזון מלא בין היצע לביקוש עשוי להימשך כמה חודשים.

ה-iPad רשם הכנסות של 6.9 מיליארד דולר, עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל. לדברי אפל, יותר ממחצית מרוכשי האייפד ברבעון היו לקוחות חדשים לקטגוריה, נתון שמצביע על המשך הרחבת בסיס המשתמשים, בעיקר בשווקים מתפתחים.

תחום המוצרים הלבישים, הבית והאביזרים הגיע להכנסות של 7.9 מיליארד דולר, עלייה של 5%. גם כאן הדגישה אפל כי יותר ממחצית מרוכשי ה-Apple Watch ברבעון היו לקוחות חדשים למוצר, נתון שמסייע להרחבת בסיס המכשירים הפעילים של החברה לקראת כניסתה המצופה של “סירי החדשה” לתמונה מאוחר יותר השנה.

צמיחה בכל האזורים, עם התאוששות בולטת בסין

אפל הציגה צמיחה בכל האזורים הגיאוגרפיים המדווחים. ההכנסות ביבשת אמריקה הסתכמו ב-45.1 מיליארד דולר, באירופה ב-28.1 מיליארד דולר, ובסין רבתי ב-20.5 מיליארד דולר, לעומת 16 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

הצמיחה בסין בלטה במיוחד, עם עלייה של 28% בהכנסות ברבעון ושיא רבעוני חדש באזור. קוק ציין כי הצמיחה בסין הובלה בעיקר על ידי האייפון, וכי תנועת המבקרים בחנויות אפל במדינה עלתה בשיעור דו-ספרתי במהלך הרבעון.

גם הודו קיבלה מקום מרכזי בשיחה עם המשקיעים. קוק תיאר את הודו כהזדמנות משמעותית עבור אפל, בין היתר משום שמדובר בשוק הסמארטפונים השני בגודלו בעולם ובשוק המחשבים האישיים השלישי בגודלו, בעוד נתח השוק של אפל בו עדיין מוגבל יחסית.

iPhone 17 Pro Max (תמונה: Apple)
iPhone 17 Pro Max (תמונה: Apple)

הרווחיות נשארת גבוהה, אך עלויות הזיכרון מעיקות

הרווח הגולמי של אפל עמד ברבעון על 54.8 מיליארד דולר, עם שיעור רווח גולמי של 49.3%. מדובר בשיעור גבוה מהתחזית הקודמת של החברה, בין היתר בזכות תמהיל מוצרים ושירותים חיובי.

עם זאת, אפל הזהירה מפני השפעה גוברת של עלויות זיכרון. קוק ציין כי ברבעון יוני צפויה השפעה משמעותית יותר מצד עלויות הזיכרון, וכי לאחר מכן ההשפעה עשויה אף לגדול.

המשמעות היא שאף שהחברה ממשיכה להציג רווחיות גבוהה, סביבת הרכיבים עשויה להכביד על שיעורי הרווח בהמשך השנה.

הוצאות התפעול הסתכמו ב-18.9 מיליארד דולר, עלייה של 24% לעומת השנה שעברה. אפל הסבירה כי חלק מהעלייה נבע מהוצאה חד-פעמית בתחום המכירות, הנהלה וכלליות, אך גם הדגישה כי הוצאות המחקר והפיתוח צומחות בקצב גבוה יותר מהחברה כולה, בין היתר בשל השקעות בתחום הבינה המלאכותית.

בינה מלאכותית, מחשבי מק ומכשירים פעילים

אפל ממשיכה להציג את אסטרטגיית הבינה המלאכותית שלה ככזו הנשענת על שילוב עמוק בתוך המכשירים, ולא כתכונה חיצונית נפרדת.

Apple Intelligence היא שכבת יכולות בינה מלאכותית המוטמעת במכשירי אפל, ומבוססת על שבבי Apple Silicon ועל עיבוד מקומי במכשיר לצד שמירה על פרטיות.

החברה הדגישה במיוחד את המק כפלטפורמה חזקה לפיתוח והרצת מודלי AI מקומיים, כולל סוכני בינה מלאכותית (Agentic AI).

בשיחת הועידה ציינה אפל כי מפתחים וארגונים משתמשים במחשבי מק לצורכי פיתוח AI, וכי השילוב בין ביצועים, יעילות וזיכרון מאוחד מסייע למחשבים שלה להתאים לעומסי עבודה מסוג זה.

בסיס המכשירים של אפל עבר את רף 2.5 מיליארד המכשירים הפעילים, שיא חדש בכל הקטגוריות והאיזורים.

עבור אפל, נתון זה חשוב במיוחד משום שהוא משמש בסיס להמשך צמיחת השירותים, המנויים, האביזרים ושדרוגי החומרה העתידיים.

טים קוק וג'ון טרנוס (באדיבות Apple)
טים קוק וג’ון טרנוס (באדיבות Apple)

קוק מפנה את כיסא המנכ”ל, והזווית הישראלית

זמן לא רב לפני הצגת הדוחות הכספיים, אפל אישרה שינוי ניהולי משמעותי: טים קוק יעבור ב-1 בספטמבר לתפקיד יו”ר פעיל, לאחר 15 שנים כמנכ”ל, וג’ון טרנוס, המשמש כיום כמנהל בכיר בחברה, ייכנס לתפקיד המנכ”ל.

כחלק מאותו סבב מינויים, אפל הודיעה גם על מינויו של ג’וני סרוג’י לתפקיד ראש מחלקת החומרה (Chief Hardware Officer), תפקיד בכיר חדש שבו יוביל את תחום הנדסת החומרה של החברה לצד ארגון טכנולוגיות החומרה.

סרוג’י, שנולד בישראל ולמד בטכניון, הצטרף לאפל ב-2008 כדי להוביל את פיתוח שבב ה-A4, שבב המערכת הראשון שתוכנן על ידי אפל.

קוק אמר בשיחת הועידה כי עיתוי המעבר נבחר משום שהעסקים של אפל מציגים ביצועים חזקים, מפת הדרכים של החברה איתנה, ולדבריו יש לה את האדם המתאים להוביל אותה קדימה.

טרנוס מצידו הדגיש כי בכוונתו לשמור על המשמעת הפיננסית שאפיינה את החברה תחת קוק, לצד המשך השקעה במוצרים ושירותים.

בהודעה על המינוי של סרוג’י אמר טרנוס כי הוא היה שותף חשוב בצוות ההנהלה, וכי הוא מצפה להמשיך לעבוד איתו מקרוב בתפקידיהם החדשים.

המינוי של סרוג’י מעניק לזווית הישראלית משקל מיוחד בשינוי ההנהגה של אפל. מעבר לרקע האישי שלו, סרוג’י מזוהה עם אסטרטגיית השבבים העצמאית של החברה, שהפכה בשנים האחרונות לאחד היתרונות המרכזיים של אפל במכשירי האייפון, האייפד, המק והמערכות מבוססות Apple Intelligence.

ג'וני סרוג'י (באדיבות Apple)
ג’וני סרוג’י (באדיבות Apple)

המעבר מתרחש בתקופה שבה אפל נדרשת להוכיח כי היא יכולה להמשיך לצמוח גם בעידן שבו הבינה המלאכותית משנה את הציפיות ממכשירים אישיים, ממחשבים וממערכות הפעלה.

לכן, מעבר המנכ”ל מגיע לא רק אחרי רבעון חזק, אלא גם לפני מבחן אסטרטגי משמעותי.

רכישה עצמית, דיבידנד ותחזית להמשך

אפל סיימה את הרבעון עם 147 מיליארד דולר במזומן ובניירות ערך, לצד חוב כולל של 85 מיליארד דולר, כלומר מזומן נטו של 62 מיליארד דולר.

במהלך הרבעון החזירה החברה לבעלי המניות 15 מיליארד דולר, מתוכם 3.8 מיליארד דולר בדיבידנדים ו-11 מיליארד דולר ברכישה עצמית של מניות.

הדירקטוריון אישר תוכנית רכישה עצמית נוספת בהיקף של עד 100 מיליארד דולר, לצד העלאת הדיבידנד ב-4% ל-0.27 דולר למניה. הדיבידנד ישולם ב-14 במאי 2026 לבעלי מניות שיהיו רשומים בסוף יום המסחר של 11 במאי.

לרבעון יוני צופה אפל צמיחה של 14% עד 17% בהכנסות לעומת השנה שעברה, תוך התחשבות במגבלות אספקה קיימות.

שיעור הרווח הגולמי צפוי לעמוד על 47.5% עד 48.5%, והוצאות התפעול צפויות להסתכם ב-18.8 עד 19.1 מיליארד דולר.

בסיכום הרבעון, אפל מציגה שילוב של צמיחה חזקה, בסיס משתמשים רחב ושירותים שממשיכים לשבור שיאים.

מנגד, מגבלות אספקה, עליית מחירי הזיכרון והצורך להוכיח יתרון ברור בתחום ה-AI הופכים את המשך השנה למבחן חשוב עבור החברה, במיוחד לקראת חילופי ההנהגה הצפויים בספטמבר.

השוואת מפרטים