במהלך הלילה (ב’, 23.1) ערכה חטיבת המכשירים של סמסונג מסיבת עיתונואים בה חשפה באופן רשמי את מסקנותיה מחקירת התקלה הנרחבת אותה חוו רוכשי מכשירי הדגל Galaxy Note 7 בשנה שעברה. באופן לא מפתיע, מצאה סמסונג כי התקלה שגרמה למכשירים להתלקח ואף להתפוצץ במקרים מסוימים, נבעה מתוך כשל בתכנון ובייצור הסוללות במכשיר.
הצצה לאחור
לאחר שהתברר כי גם המכשירים החלופיים שסיפקה החברה ללקוחותיה חוו תקלות דומות, הכריזה החברה במהלך חודש אוקטובר על הפסקת הייצור זו פעם נוספת והחלה לאסוף את המכשירים מלקוחותיה סביב העולם. נכון לזמן זה, מדווחת החברה כי 96% מתוך 3 מיליון מכשירים אשר עשו דרכם אל לקוחות, הוחזרו לחברה – מה משמשאיר כ-120 אלף מכשירים שעדיין לא החוזרו לחברה.
ממצאי הבדיקה של סמסונג, שנערכו לדבריה על ידי 700 טכנאים על יותר מ-200 אלף מכשירים ומעל 30,000 סוללות כדי לנסות ולשחזר את התקלה, מצאו שתי תקלות שונות הנוגעות לתכנון ולייצור שני סוגי הסוללות ששולבו בדגמי ה-Note 7.
התקלה בסוללה הראשונה נגרמה כתוצאה מבחירת שילוב לקוי של האלקטרודות בחלקה העליון של הסוללה, מה שגרם לעיקומן כאשר שולבה הסוללה בגוף המכשיר. במקרה של הסוללה השניה מציינת סמסונג עבודת הלחמה לקויה שגרמה לקצר פנימי.
בסמסונג מציינים כי זיהוי שתי התקלות הביא את החברה להגברת הבדיקות עבור מכשיריה בעתיד, בהן ישולבו גם בדיקות מחמירות לטעינה ופריקת סוללות המכשירים, על מנת למנוע מתקלה דומה לחזור בעתיד.