סמסונג מחזירה את Galaxy Note 7 למעבדה ודוחה את שיווקו גם בישראל

לאחר אינספור שמועות ודיווחים לא מאומתים שהתאספו ברשת מאז תחילת השבוע, אישרה אתמול ענקית האלקטרוניקה סמסונג לסוכנות הידיעות רויטרס כי שיווקו של מכשיר ה-Galaxy Note 7 בדרום קוריאה הופסק באופן זמני, ימים ספורים בלבד לאחר השקתו במדינה. הסיבה: בדיקות איכות נוספות שמעוניינת היצרנית לערוך בטרם תספק מלאים חדשים של הסמארטפון.

סמסונג לא פירטה בהודעתה מה בדיוק היא בודקת, או מדוע בכלל היה צורך לעצור את השיווק במפתיע. יחד עם זאת, נראה שהתזמון של הפסקת השיווק איננו מקרי: מאז הושק המכשיר בדרום קוריאה לפני שישה ימים, הספיקו לא מעט לקוחות טריים להתלונן על תקלות חמורות, ביניהן התפוצצויות של סוללת המכשיר בעת ביצוע טעינה חשמלית, או במקרה הפחות גרוע – קריסות פתאומיות של מערכת ההפעלה.

מזהים? Galaxy Note 7
מזהים? Galaxy Note 7

עד כה מכרה סמסונג כ-400 אלף מכשירי Galaxy Note 7 בדרום קוריאה לבדה ועוד כמה עשרות אלפים בסינגפור. אם לאחר מכירת כמות כזו של יחידות מחליטה החברה על הפסקה פתאומית של השיווק לצורך ביצוע בדיקות איכות נוספות, ייתכן שכמות המקרים המדווחים באמת הייתה חריגה ושיש ככל הנראה צורך לבצע שינויים בפס הייצור בטרם יגיע המוצר לשווקים נוספים.

יש לציין שעל אף שהספיקה החברה למכור כחצי מיליון יחידות של המוצר, הביקוש בדרום קוריאה עדיין גבוה מאד וייתכן שאף עולה על ההיצע. באם תגיע סמסונג למסקנה שיש צורך לבצע שינויים בפס הייצור בעקבות התלונות, עלולה השקתו של המכשיר להתעכב בעולם כולו, מה שיוביל לחוסרים חמורים במלאי. בישראל אמור היה המכשיר להגיע ללקוחות כבר ב-6 בספטמבר, אך זה כבר לא יקרה במועד שתוכנן.

(עדכון – 17:39) מסמסונג אלקטרוניקס ישראל נמסר:

בהתייחס לשאלות בענין הגלקסי נוט 7, אנו עורכים בדיקה מעמיקה ומקיפה עם שותפינו. נחלוק את הממצאים בהקדם האפשרי. סמסונג מחויבת לחלוטין ללקוחותיה עם מוצרים ברמת האיכות הגבוהה ביותר.

(עדכון – 18:05): סמסונג ישראל מודיעה באופן רשמי על דחיית ההשקה של Galaxy Note 7 בישראל למועד לא ידוע.

השוואת מפרטים