ממשק ה-Xbox היעודי של מיקרוסופט מגיע לכלל משתמשי ווינדוס 11

מיקרוסופט מרחיבה את זמינות ממשק ה-FSE (מקור מיקרוסופט) מיקרוסופט מרחיבה את זמינות ממשק ה-FSE (מקור מיקרוסופט)

מיקרוסופט הכריזה על הרחבת הזמינות של ממשק ה-Xbox Full Screen Experience (להלן FSE, “חוויית מסך ה-Xbox המלא”) למגוון רחב יותר של מכשירי ווינדוס 11, כולל מחשבים ניידים, שולחניים וטאבלטים.

הפיצ’ר זמין כעת במסגרת תוכנית הבטא Windows Insider בערוצי Dev ו-Beta, מציעה ממשק דמוי קונסולה המותאם לניווט בשלט, תוך שמירה על הגמישות והבחירה שמשתמשי PC מעריכים.

מצב ה-FSE פותח במקור כממשק משתמש מותאם שנועד לייעל את ווינדוס 11 עבור קונסולות גיימינג ניידות, והושק לראשונה לצד קונסולות ה-ROG Ally של ASUS.

המצב הוכיח שיפורי ביצועים משמעותיים, עם חיסכון של יותר מ-1GB בזיכרון RAM ושיפור של כ-11% בביצועי משחקים כמו Cyberpunk 2077, בעיקר הודות להפחתת תהליכי רקע ושחרור משאבים נוספים לשימוש המשחק.

ממשק מותאם למשחקים עם ניווט בשלט

חוויית המסך המלא של Xbox מציעה ממשק נקי וללא הסחות דעת המותאם לניווט בשלט, המאפשר לגיימרים לגשת בקלות לכל הספריות שלהם – כולל Xbox, Game Pass, Xbox Play Anywhere ומשחקים מותקנים מחנויות פופולריות אחרות.

במקום להפעיל את הווינדוס בממשק השולחני הרגיל, המכשיר נטען ישירות לממשק דמוי Xbox שנוח לשימוש עם שלט משחק.

מיקרוסופט התאימה את החוויה למחשבים אישיים כך שהמעבר לסביבת המסך המלא וממנה יהיה חלק ככל האפשר.

משתמשים יכולים להיכנס לחוויה דרך Task View (Win + Tab), דרך Game Bar או באמצעות קיצור המקלדת Win + F11.

ממשק ה-FSE (מקור מיקרוסופט)
ממשק ה-FSE (מקור מיקרוסופט)

כאשר המשתמש רוצה לחזור לשולחן העבודה הרגיל, הוא יכול לעשות זאת באמצעות לחיצה על מקש Windows, בחירה מ-Task View או דרך הגדרות Game Bar – ללא צורך באתחול המחשב.

מעבר בין מצבי השימוש בווינדוס (מקור מיקרוסופט)
מעבר בין מצבי השימוש בווינדוס (מקור מיקרוסופט)

זמינות

ממשק ה-FSE בעבור כלל מכשירי ווינדוס 11 מגיע כחלק מגרסת הבטא Windows Insider Preview Build 26220.7271 בערוצי Dev ו-Beta. ה

תכונה דורשת את אפליקציית Xbox מה-Microsoft Store, וההפצה מתבצעת בשלבים כך שלא כל חברי תוכנית Windows Insiders יקבלו את העדכון מיד.

השוואת מפרטים