מנכ”ל אנבידיה אישר רשמית כי שבב ה-N1 הביתי שלא הוכרז עדיין רשמית יהיה דומה לשבב ה-GB10 Superchip הקיים, הנמצא בשימוש במחשב ה-DGX Spark המיועד לפיתוחי AI.
האישור הרשמי הגיע במהלך וובקאסט (Webcast) שנערך לאחר ההכרזה על השקעת הענק של אנבידיה באינטל בגובה 5 מיליארד דולר.
הצעד החדש של אנבידיה הרעיד למעשה את שוק המחשוב העולמי, עם ההכרזה על פיתוח מוצרים חדשים שיאחדו בין טכנולוגיית ה-x86 של אינטל והטכנולוגיה הגרפית של אנבידיה.
עם זאת, ג’נסן הואנג, מנכ”ל אנבידיה ציין כי שיתוף הפעולה החדש לא יפריע לפיתוחי ה-ARM של החברה וסיפק למעשה אימות רשמי על שבב ה-N1 הבא של החברה (בתרגום חופשי לעברית):
אנחנו בונים מעבדי ARM, כמובן, לרובוטיקה. האחרון שלנו נקרא Thor. הוא משמש לרובוטים וכמובן, לנהיגה אוטונומית. יש לנו גם מוצר ARM חדש שנקרא N1. והמוצר הזה – המעבד הזה ייכנס ל-DGX Spark ולגרסאות רבות אחרות של מוצרים כאלה. אז אנחנו מאוד מתרגשים ממפת הדרכים של ARM, וזה לא משפיע על שום דבר מזה.
מפרט זהה למחשבי AI מקצועיים
בעוד שהדלפות מוקדמות התייחסו לכך כי שבב ה-N1/N1X יגיע למעשה כגרסה “בייתית” של שבב ה-GB10, כעת אנו מקבלים אישור כי החברה תשמור על העיצוב הכולל 20 ליבות ARM (10 ליבות Cortex-X925 ו-10 ליבות Cortex-A725), עם כרטיס גרפי מובנה מבוסס ארכיטקטורת Blackwell הכולל 6,144 ליבות CUDA – בדומה ל-RTX 5070 השולחני.
ניתן להניח כי ביצועי ה-N1/N1X לא יהיו זהים ל-GB10 אלא נמוכים יותר ממנו, זאת על מנת לשמור על צריכה חשמלית נמוכה יותר שתהפוך אותו למתאים לשימוש במחשבי ARM ניידים.
למרות האישור הרשמי, אנבידיה לא חשפה מועד השקה מדויק לשבב ה-N1.