שיתוף פעולה היסטורי: אנבידיה משקיעה באינטל לשילוב CPU ו-GPU

אנבידיה משקיעה באינטל באדיבות Nvidia

⭐ נקודות עיקריות

  • אנבידיה תשקיע 5 מיליארד דולר ברכישת מניות אינטל.
  • שתי החברות יפתחו יחד דורות חדשים של מעבדים לשרתים ולמחשבים אישיים.
  • המעבדים החדשים יחברו בין טכנולוגיות ה-NVLink של אנבידיה לארכיטקטורת ה-x86 של אינטל.
  • שיתוף הפעולה נועד להאיץ יישומי בינה מלאכותית ולחזק את מערכות המחשוב בענן ובמחשבים האישיים.

אנבידיה (NVIDIA) ואינטל (Intel) הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי שצפוי לשנות את שוק המחשוב והבינה המלאכותית.

במסגרת ההסכם, אנבידיה תשקיע כ-5 מיליארד דולר ברכישת מניות אינטל במחיר של 23.28 דולר למניה, ובמקביל יפתחו שתי החברות במשותף מוצרים חדשים לתחום השרתים והמחשבים האישיים.

בעקבות הדיווח – מניית אינטל מזנקת בכ-30% במסחר המוקדם בנאסד”ק, בעוד שמניית אנבידיה עולה בכ-3%.

שיתוף פעולה אסטרטגי

המהלך יתמקד בשילוב טכנולוגיות ה-NVLink של אנבידיה עם ארכיטקטורת ה-x86 של אינטל.

שילוב זה יאפשר בניית פתרונות מתקדמים שיחברו בין היכולות של אנבידיה בתחום הבינה המלאכותית והמחשוב המואץ לבין המובילות של אינטל בפיתוח מעבדים ויכולות ייצור שבבים.

לפי ההודעה, אינטל תבנה מעבדי x86 מותאמים אישית שישולבו בפלטפורמות ה-AI של אנבידיה לשרתים, לצד פיתוח SoC (מערכת על שבב) חדשות לשוק המחשבים האישיים, בהן ישולבו שבבי GPU מסדרת NVIDIA RTX.

מוצרים אלו יאפשרו למחשבים אישיים להציע ביצועים גבוהים במיוחד תוך שילוב הדוק של CPU ו-GPU במארז יחיד.

שלט אינטל, פתח-תקווה
צילום: רונן מנדזיצקי

חזון המנכ”לים

ג’נסן הואנג, מייסד ומנכ”ל אנבידיה, אמר כי “הבינה המלאכותית מניעה מהפכה תעשייתית חדשה, ואנו יוצרים יחד את שכבת המחשוב הבאה – משלב הסיליקון ועד התוכנה“.

לדבריו, השילוב בין CUDA של אנבידיה לארכיטקטורת ה-x86 של אינטל יספק בסיס לדור הבא של מערכות מחשוב.

ליפ-בו טאן, מנכ”ל אינטל, הוסיף כי “הטכנולוגיות שלנו ישלימו את ההובלה של אנבידיה בתחום ה-AI, ונבנה יחד פתרונות חדשים שישרתו את שוקי הענן, הארגון והמחשוב האישי“.

הוא ציין כי ההשקעה של אנבידיה באינטל משקפת אמון עמוק ביכולות הייצור והפיתוח של החברה.

משמעות לשוק

החיבור בין שתי ענקיות הטכנולוגיה עשוי להשפיע באופן מהותי על עתיד תחום הבינה המלאכותית והמחשוב.

שילוב של שבבי CPU ו-GPU מותאמים אישית צפוי להעניק ללקוחות ביצועים חסרי תקדים ביישומי AI, מחשוב ענן ותעשיות מבוססות נתונים.

שיתוף הפעולה עם אנבידיה מצטרף להשקעות ענק קודמות באינטל, בהן השקעת ממשלת ארצות הברית בהיקף של 8.9 מיליארד דולר שהוכרזה בחודש אוגוסט 2025.

במסגרת אותה עסקה רכשה הממשלה מניות רגילות שהעניקו לה נתח של 9.9% בחברה, כחלק מתוכנית אסטרטגית לחיזוק תעשיית השבבים המקומית.

ההסכם בין אינטל ואנבידיה כפוף לאישורים רגולטוריים צפויים, כאשר החברות הודיעו כי הן מצפות לסיים את ההשקעה לאחר קבלת כלל האישורים.

בהמשך היום צפויה להתקיים מסיבת עיתונאים בהשתתפות מנכ”לי החברות, שתשודר בשידור חי לציבור. תוכלו לצפות בה בקישור הבא החל מהשעה 20:00 לפי שעון ישראל בלחיצה כאן.

השוואת מפרטים