אפל תאפשר שימוש ב-NFC לתשלומים ללא מגע של שירותי צד ג’ באיחוד האירופאי

האיחוד האירופי מקור: pixabay

אפל (Apple) צפויה לאפשר לשירותי תשלומים צד ג’ וארנקים דיגיטליים להשתמש בשבב ה-NFC המובנה במכשיריה, בדומה למה שמתאפשר כיום עבור שירות ה-Apple Pay של החברה עצמה, זאת בתגובה להאשמה של נציבות האירופאית EC (ר”ת European Commission), הגוף המחוקק האירופאי על הפרת חוקי התחרות, כך על פי פרסום חדש של הנציבות.

השינויים החדשים צפויים להגיע למשתמשי אפל באיחוד אחרי שהנציבות פתחה בחקירה רשמית כנגד החברה עוד ב-2020 ושלחה “הצהרת התנגדות” רשמית לחברה על הפרת חוקי התחרות באיחוד במאי 2022, הפרה שנבעה ממתן בלעדית לשבב ה-NFC לשם ביצוע תשלומים ללא מגע לשירות ה-Apple Pay של החברה בלבד.

במטרה לעמוד בדרישות האיחוד האירופי, אפל הסכימה לבצע מספר שינויים, ובהם:

  • החברה תאפשר לארנקים דיגיטליים ושירותי תשלום חיצוניים להשתמש בשבב ה-NFC במכשירי ה-iOS ללא עלות באמצעות ממשק API יעודי.
  • החברה תאפשר את השינויים הללו בעבור מפתחים הממוקמים באזור הכלכלי האירופי EEA (ר”ת European Economic Area) ולמשתמשים עם Apple ID הרשום ב-EEA.
  • החברה תאפשר פיצ’רים נוספים, בהם הגדרת אמצעי התשלום החיצוני כברירת המחדל בסלולר, אימות זהות באמצעות זיהוי פנים Face ID ועוד.

במילים אחרות, בקרוב משתמשים ב-EEA לא יצטרכו להסתמך על שירות ה-Apple Pay ובדומה למשתמשי האנדרואיד, יוכלו ליהנות מהיכולת לבחור באחד ממגון שירותי תשלומים וארנקים חיצוניים.

נכון לעכשיו מדובר ברשימת שינויים אותם אפל הציעה לבצע על מנת לעמוד בדרישות האיחוד ללא ציון מועד זמינות מדויק בעבור המשתמשים, כאשר הנציבות האירופאית מעניקה לכל הצדדים הרלוונטיים תקופה של חודש על מנת להגיש השגות בנושא.

השוואת מפרטים