הנציבות האירופאית EC (ר”ת European Commission), הגוף המחוקק האירופאי, יוצאת כנגד חברת אפל בנושא שירות התשלומים Apple Pay והגישה הבלעדית שלו לשבב ה-NFC במכשירי האייפון, ושולחת מכתב “הצהרת התנגדות” (Statement of Objections) רשמית לחברה.
המכתב של הנציבות האירופאית מגיע כחלק ממסע שלם של האיחוד האירופאי כנגד ענקיות הטכנולוגיה, החל מהצעד להעביר את כלל מכשירי הסלולר לשימוש במטעני USB-C, בהם מכשירי האייפון של אפל, ועד חוק ה-Digital Markets Act הנוכחי, שנועד להגביל את חברות הטכנולוגיה וכולל בתוכו את מתן האפשרות למשתמשי אפל להתקין אפליקציות מחוץ לחנות הרשמית (אפסטור).
לפי הנציבות האירופאית, העובדה כי אפל מסרבת לתת גישה לשירותי תשלום מתחרים לשבב ה-NFC המובנה במכשירי האייפון ומאפשרת להשתמש בשירות ה-Apple Pay בלבד במכשיריה, יכול להוות צעד הנוגד את חוקי התחרות האירופאיים.

נכון להיום, הנציבות האירופאית שלחה לאפל רק “הצהרת התנגדות” לשימוש הבלעדי של שירות ה-Apple Pay בשבב ה-NFC במכשירי אפל ולא קיבלה החלטה רשמית כי אפל עברה על חוקי התחרות של האיחוד, אך מדובר בצעד הראשון שידרוש מאפל להגיב בצורה רשמית לטענות האיחוד.
אף אחד לא מופתע מהצעד החדש של האיחוד לאור העובדה הפשוטה שאפל אכן מגבילה התחרות בתחום שירותי התשלום הסלולריים באייפון.
בעוד ששירות ה-Apple Pay הגיע לישראל רק ב-2021 כפתרון היחיד בעבור משתמשי אפל, משתמשי אנדרואיד יכולים לבחור כיום ממגון פתרונות תשלום סלולריים, בהם של חברת האשראי מקס, ANYPAY של ישראכרט, CalPay של כאל, ביט של בנק הפועלים ולאומי בנוסף לשירות ה-Google Pay הרשמי של גוגל.