“במהלך 2023, החברה מצפה שהביקוש בשוק הסמארטפונים יצטמק בשל השפעות מקרו אקונומיות“, כך כתבה סמסונג בדוחותיה המסכמים לשנת 2022 שפורסמו בתחילת השנה הנוכחית.
האינפלציה תופסת חלק ניכר מהתייחסותה של החברה לירידה הצפויה במכירות, ועם זאת, מבט על דוחותיה לסיכום הרבעון השני של השנה (שזה עתה פורסמו) ולרבעון הראשון שלה, מעידים על כך שלמרות הירידה במכירות של חטיבת הטלפונים, בחברה מצליחים להציג עליה ברווחיות שלה.
מוכרת פחות, מרוויחה יותר
את הרבעון השני של השנה, שהסתיים ב-30 ביוני, סיכמה חטיבת המובייל (MX) של סמסונג עם ירידה של 13% בהכנסות משנה לשנה, זו מצטרפת לירידה שנתית של כ-2% עליה דיווחה החברה ברבעון הראשון של השנה.
הכנסותיה של חטיבת המובייל ברבעון השני הסתכמו בכ-25 טריליון וון (כ-19.6 מיליארד דולר), ועם זאת, הרווחיות של חטיבה זו צמחה בכ-16% לסך של 3.04 טריליון וון (כ-2.4 מיליארד דולר), זאת לאחר שאת הרבעון הראשון של השנה היא סיכמה עם רווח תפעולי של 3.94 טריליון וון (כ-3.1 מיליארד דולר).

בסמסונג מציינים כי האינפלציה והריביות הגבוהות בעולם (שנועדו לטפל בה) היו הסיבות העיקריות בגינן ראתה החברה ירידה במכירות הטלפונים, ובעוד שהיא מדווחת על ירידה במכירות סדרת הדגל Galaxy S23 ברבעון השני, היא עדיין מציינת כי סדרה זו זכתה להצלחה גדולה יותר במכירות לעומת סדרת הדגל הקודמת שלה (Galaxy S22).
נזכיר כי סמסונג לא מפרסמת נתוני מכירות לפי כמות יחידות שנמכרו, כך שמעבר להצהרת החברה בנושא הצלחתה של הגלקסי S23 על פני קודמתה, נוכל להסתמך רק על פרסומה של חברת המחקר Canalys, לפיו שלחה סמסונג כ-14% פחות טלפונים במהלך הרבעון השני של השנה, עם סך של 53 מיליון יחידות.

עבור המחצית השניה של השנה מציינת סמסונג כי היא מצפה שחטיבת המובייל תחזור לצמיחה, תוך שהיא שמה דגש הל דגמי ה-Galaxy Z Fold 5 וה-Galaxy Z Flip 5 המתקפלים שזה עתה נחשפו, לצד “עבודה משותפת” (ככל הנראה הכוונה כאן היא לתמרוץ מוכרים) עם שותפי המכירות שלה בהתאמה איזורית.
את דוחותיה הכספיים המלאים של סמסונג לרבעון השני של 2023 תוכלו למצוא באתר הרשמי של החברה, בלחיצה כאן.