סמסונג: “הביקוש לסמארטפונים יצטמק במהלך 2023”

חנות סמסונג בניו-יורק צילום: רונן מנדזיצקי

סמסונג עומדת להכריז מחר (ד’, 1.2) על סדרת הדגל החדשה שלה, Galaxy S23, אך רגע לפני מפרסמת תחזיות שאינן אופטימיות במיוחד לשוק הסמארטפונים במהלך השנה הקרובה.

במהלך 2023, החברה מצפה שהביקוש בשוק הסמארטפונים יצטמק בשל השפעות מקרו אקונומיות“, מציינת החברה בהודעה לעיתונות, כשהיא מתייחסת לאינפלציה הגואה בעולם ולמלחמה באוקראינה.

בסמסונג מזהירים מראש כי המכירות של הדגמים הפופולריים ביותר יהיו אלו שיפגעו הכי הרבה, כאשר הכוונה היא ככל הנראה לדגמי סדרת ה-Galaxy A, אולם בחברה מציינים כי דווקא דגמי הפרימיום צפויים לשמור על יציבות במכירות, כאשר כאן הכוונה היא ככל הנראה לדגמי סדרות ה-Galaxy S וה-Galaxy Z (מתקפלים).

הרווחיות של חטיבת המובייל בירידה

את הרבעון הרביעי של 2022 סיכמה חטיבת המובייל (MX) של סמסונג עם ירידה חדה של כ-30% ברווח התפעולי משנה לשנה, כאשר זה הסתכם ב-1.7 טריליון וון קוריאני (כ-1.37 מיליארד דולר). בצד ההכנסות רשמה החברה ירידה של 9% משנה לשנה ודיווחה על 25.28 טריליון וון (כ-20.4 מיליארד דולר).

במבט שנתי התמונה טובה יותר, כאשר בשנת 2022 כולה רשמה חטיבת המובייל עליה של 10% וסיכמה את השנה עם הכנסות בגובה 115.43 טריליון וון (כ-93.3 מיליארד דולר), בעוד שהרווח התפעולי הצטמק בכ-16% משנה לשנה והסתכם ב-11.38 טריליון וון (כ-9.2 מיליארד דולר).

חברת סמסונג אינה חושפת נתונים כמותיים בכל הנוגע למכירות טלפונים, אך על פי חברה המחקר IDC שלחה החברה 58.2 מיליון סמארטפונים במהלך הרבעון הרביעי של 2022, נתון המשקף ירידה של כ-15.6% משנה לשנה. בראייה שנתית, מציינת חברת המחקר כי סמסונג שלחה 260.9 מיליון סמארטפונים ב-2022, נתון המשקף ירידה של כ-4.1%.

Samsung Galaxy S22 Ultra (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Samsung Galaxy S22 Ultra (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

ירידה גוררת ירידה

הירידה בביקושים השפיעה לא רק על חטיבת המובייל של סמסונג וכנגזרת של הירידה הכללית במשלוחי טלפונים במהלך הרבעון שחתם את שנת 2022 וירידה במכירות מחשבים, הושפעו לדבריה לרעה גם מכירות השבבים.

סמסונג מדווחת על ירידה של 24% במכירות השבבים משנה לשנה, וכאשר בוחנים את תוצאות חטיבת הזכרונות בנפרד ניתן לראות ירידה חדה עוד יותר המסתכמת ב-38%.

ההשפעות ניכרות גם בצד הרווחיות, כאשר בחברה מדווחים על רווח תפעולי של כ-270 מיליארד וון (כ-217 מיליון דולר), המשקף ירידה של כ-97% בהשוואה לנתוני הרבעון הרביעי ב-2021.

במבט שנתי מדובר בירידה “צנועה” יותר של כ-18.5%, כאשר חטיבת השבבים רשמה רווח תפעולי של 23.82 טריליון וון (כ-19.2 מיליארד דולר) ב-2022 מול נתון של 29.19 טריליון (כ-23.5 מיליארד דולר) ב-2021.

לדוחות החברה המלאים

השוואת מפרטים