בחברת המחקר IDC החליטו להקדים מעט ופירסמו את סיכום השנה של משלוחי הסמארטפונים עוד לפני ששלוש השחקניות המשמעותיות ברשימה, סמסונג, אפל ושיאומי, יפרסמו את דוחותיהן הכספיים לסיכום השנה.
מתוך הערכות החברה אנו יכולים ללמוד על האטה משמעותית בשוק הסמארטפונים וירידה במשלוחים עבור כל אחת מהשחקניות המובילות את הרשימה.
בעוד שעל פי הערכותיה של חברת המחקר ניתן היה למצוא ירידה במשלוחי הסמארטפונים משנה לשנה בכל אחד מהרבעונים בשנת 2022, עושה רושם כי הרבעון האחרון של השנה היה המאכזב ביותר.
על פי IDC, ברבעון האחרון של השנה הקודמת זוהתה ירידה של 18.3% במשלוחי הטלפונים בהשוואה לנתוני שנת 2021, זאת בהשוואה לירידה שנעה בין 7.6-8.9 אחוזים ברבעונים האחרים באותה שנה.
נתוני רבעון 4/2022:
| נתוני IDC | כמות משלוחים (הפרש משנה קודמת) | נתח שוק |
|---|---|---|
| אפל | 72.3 מיליון (14.9%-) | 24.1% |
| סמסונג | 58.2 מיליון (15.6%-) | 19.4% |
| שיאומי | 33.2 מיליון (26.3%-) | 11% |
| Oppo | 25.3 מיליון (15.9%-) | 8.4% |
| Vivo | 22.9 מיליון (18.9%-) | 7.6% |
| אחר | 88.3 מיליון (19.8%-) | 29.4% |
| סה"כ | 300.3 מיליון (18.3%-) | 99.9% |
סיכום שנת 2022 במשלוחי סמארטפונים
מי שספגו את עיקר הירידה במשלוחי הסמארטפונים בשנה החולפת הן השחקניות הסיניות, אלה הציגו ירידה שנתית של כ-20% ונתח שוק שהצטמצם גם כן, זאת בעוד שמובילות הרשימה סמסונג ואפל אמנם שלחו פחות מכשירים, אך הציגו עליה בנתח השוק הכללי שלהן.
סמסונג ואפל ספגו ירידה של כ-4% במשלוחי הטלפונים בסיכום שנת 2022, כאשר בראש הרשימה עמדה סמסונג, שהגדילה את נתח השוק שלה ל-21.6% (מול 20% ב-2021) למרות ששלחה פחות טלפונים. אפל גם היא הציגה עליה בנתח השוק, מ-17.3% ב-2021 ל-18.8% ב-2022, למרות ששלחה פחות טלפונים.
החברות OPPO ו-Vivo ספגו את הירידות המשמעותיות ביותר באחוזים (קרוב ל-23% לכל אחת מהן), אך שיאומי היא זו שנפגעה הכי הרבה בכמות המשלוחים, כאשר את 2021 סיכמה עם 191 מיליון סמארטפונים שעשו את דרכם לשוק מול נתון של 153.1 מיליון ב-2022.
נתוני 2022:
| נתוני IDC | כמות משלוחים (הפרש משנה קודמת) | נתח שוק 2022 | נתח שוק 2021 |
|---|---|---|---|
| סמסונג | 260.9 מיליון (4.1%-) | 21.6% | 20% |
| אפל | 226.4 מיליון (4%-) | 18.8% | 17.3% |
| שיאומי | 153.1 מיליון (19.8%-) | 12.7% | 14% |
| Oppo | 103.3 מיליון (22.7%-) | 8.6% | 9.8% |
| Vivo | 99 מיליון (22.8%-) | 8.2% | 9.4% |
| אחר | 362.7 מיליון (9.1%-) | 30.1% | 29.3% |
| סה"כ | 1.2055 מיליארד (11.3%-) | 100% | 99.8% |
סמסונג תפרסם את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון הרביעי של 2022 ב-30.1, אפל ב-2.2.