אפל מאשרת רשמית כי תאמץ מחבר USB-C במכשירי האייפון

אייפון 14 פרו עם כבל USB-C צילום: רונן מנדזיצקי

חברת אפל (Apple) תחליף את חיבור ה-lighting שלה לטובת USB-C על מנת לעמוד בדרישות האיחוד האירופאי, דבר שאושר רשמית במהלך פאנל באירוע ה-Tech Live של הוול סטריט ג’ורנל על ידי גרג ג’וסוויאק, סגן נשיא בכיר בחטיבת השיווק של אפל.

במהלך הפאנל, בו השתתף גרג ג’וסוויאק יחד עם קרייג פדריגי, סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה באפל, נשאלה השאלה כיצד תגיב אפל להחלטה של האיחוד האירופאי המחייבת את היצרניות לעבור להשתמש בחיבור USB-C בכלל המכשירים החל מסוף 2024, לכך ענה ג’וסוויאק בפשטות: “ברור שנצטרך לציית, אין לנו ברירה” וכי “האירופאים הם אלה שמכתיבים את התזמון ללקוחות האירופאים“.

למרות האישור כי אפל תאמץ את חיבור ה-USB-C במכשירי האייפון, במהלך הפאנל הובהר כי החברה מבצעת את השינוי רק על מנת למלא את דרישות החוק האירופאי וכי היא איננה שמחה על כך שהשינוי מוכתב לה על ידי המחוקק, כאשר היא מעדיפה לסמוך על מהנדסיה על מנת לאמץ פתרונות חדשים.

עם זאת, יש לזכור כי החברה כבר משתמשת במחבר ה-USB-C בטאבלטי ה-iPad ובמחשבי ה-MacBook השונים.

השאלה החשובה ביותר לה סירב גרג ג’וסוויאק לענות היא האם חיבור ה-USB-C במכשירי האייפון יגיע ללקוחות האירופאים בלבד על מנת שהחברה תוכל לציית לחוק או לכלל משתמשי אפל ברחבי העולם.

השוואת מפרטים