מדיה-טק (MediaTek) ממשיכה למצב עצמה כשחקנית משמעותית לא רק בתחום הביניים של שוק הטלפונים, אלא גם בשוק הגבוה, וכעת מדווחת החברה על צמיחה מרשימה משנה לשנה, זאת הודות לסדרות הדגל Dimensity 8000 ו-Dimensity 9000.
במדיה-טק דיווחו לאחרונה על הכנסות של כ-52.1 מיליארד דולר טיוואני (כ-1.75 מיליארד דולר ארה”ב) בחודש מאי, עליה שנתית של 26%, כאשר בחמישה החודשים הראשונים של השנה (ינואר-מאי) היא מציגה עליה של 33% והכנסות של כ-247.5 מיליארד דולר טיוואני (כ-8.3 מיליארד דולר).
כבר לא ממש אנדרדוג
את השבבים החדשים של החברה כבר הספיקו לשלב בלא מעט מכשירים מבית חברות גדולות בסין, בהן OnePlus, רילמי, אופו ו-Vivo, כאשר בקרוב צפויה שיאומי להשיק גם מכשיר דגל חדש בסדרת ה-Xiaomi 12S שיתבסס על מערכת השבבים Dimensity 8100.
על אף השם שנוצר לה כיצרנית מערכות שבבים עבור השוק הנמוך ושוק הביניים, במדיה-טק דחפו קדימה את שוק הפרימיום ואף הצליחו להקדים את המתחרות אפל, קוואלקום וסמסונג בהצגת מערכת שבבים המבוססת על ארכיטקטורת ה-ARMv9 של ARM בייצור ה-4nm של TSMC.
ה-Dimensity 9000 יישרה קו עם מערכות שבבים כמו ה-Snapdragon 8 Gen 1 של קוואלקום ו-Exynos 2200 של סמסונג ומגיעה עם מעבד במבנה של 1+3+4 המבוסס על ליבת Cortex-X2 ראשית בתדר 3.05GHz יחד עם 3 ליבות Cortex-A710 חזקות בתדר 2.85GHz ו-4 ליבות Cortex-A510 חסכוניות בתדר 1.8GHz, כאשר בצד הגרפי ניתן למצוא בה את שבב ה-Mali Mali-G710 בגרסת MC10 של ARM.
מערכת הדגל של מדיה-טק כבר הספיקה להופיע במספר מכשירים, בהם ה-Vivo X80 וה-Redmi K50 Pro, כאשר את גרסאות ה-8000 וה-8100 כבר שילבה החברה במספר גדול יותר של דגמים, דוגמת ה-OnePlus Ace בעל הטעינה הסופר מהירה ב-150W וגם ב-Poco X4 GT שייחשף ביום חמישי הקרוב (23.6).