ענקיות הטכנולוגיה ויצרניות המובייל מקוריאה הדרומית, LG וסמסונג, עומלות בימים אלו על פיתוחו של צג OLED הקמור מכל 4 צדדיו – הן מצידו הימני והשמאלי כפי שמתבצע עם מכשירי הדגל Galaxy S8 ודומיהם, והן בחלקו העליון והתחתון, כך מעיד דיווח של המגזין הקוריאני ETNews שהתפרסם מוקדם יותר השבוע.
על פי העולה מתוך הדיווח, חטיבות המסכים של צמד היצרניות, LG Display ו-Samsung Display, עובדות על פיתוחו של המסך הקמור מכל צדדיו על מנת שזה יאפשר להן לפתח ולייצר סמארטפון נטול שוליים אמיתי. זה, אם וכאשר יצליחו היצרניות להגשים את שאיפותיהן, עשוי להגיע עם יחס מסך-גוף מכשיר שעומד על לא פחות מ-98 אחוזים – נתון שטרם נראה בשוק המובייל והסמארטפונים המודרני.
עם זאת, נמסר כי שתי היצרניות נתקלות בקשיים שונים בפיתוח צג שכזה. בין אותם אתגרים ומכשולים נמצאת בעיה קריטית ביותר – כאשר המסך קמור מכל צדדיו, 4 הפינות שלו הופכות לחסרות תועלת ובלתי אפשרי, בשלב הנוכחי, לזהות את המגע בכל אותם איזורים. הדיווח מרחיב ומציין שבדיוק מאותן סיבות ואתגרים, בחרה אפל לוותר על מסך קמור מכל צדדיו עבור ה-iPhone 8, ותסתפק בצג OLED שטוח.
חרף הקשיים הרבים, מעיד הדיווח על כך שסמסונג מתכננת להתגבר על כל אלו ולחשוף מסך הקמור מכל צדדיו כבר בתחילת השנה הבאה. בשלב זה לא ידועות תוכניותיה של LG למועד חשיפת צג שכזה. עד אז נאלץ להסתפק במסכים נטולי השוליים הנוכחיים אותן מציעות צמד היצרניות במכשירי הדגל שלהן Galaxy S8 ו-LG G6, שהשקתם הרשמית במדינתנו הקטנטנה כבר החלה.