אם סדרת מכשירי הדגל הנוכחית מבית אפל לא כל כך מעניינת אתכם, ייתכן מאוד כי דור המכשירים הבא בייצורה ישנה את התמונה: מספר דיווחים המגיעים כולם מדרום קוריאה מעידים על כך שספינת הדגל Apple iPhone 8 תביא עימה צג OLED קמור, זאת הפעם הראשונה במכשירי האייפון של החברה מקופרטינו מאז נחשף הדגם הראשון ביוני 2007, לפני קרוב לעשור.
הדיווח הראשון מבין השניים מגיע דרך מגזין The Korea Herald, שמציין כי אפל הזמינה מסמסונג מסכי OLED עשויי פלסטיק המשמשים עבור מסכים קמורים, בניגוד לצגים המיוצרים מזכוכית ומשמשים בעיקר עבור פאנלי תצוגה “שטוחים”. כמות המסכים בהזמנה, יש לציין, ככל הנראה תעמוד על קרוב ל-100 מיליון יחידות – זו כמות הצגים המקסימלית אותה יכולה סמסונג לספק בשלב זה.
עוד נמסר בדיווח זה כי על מנת להבדיל עצמה מיריבותיה בשוק המובייל ובראשן סמסונג, דגם האייפון בעל המסך הקמור (ככל הנראה iPhone 8), עשוי להביא עימו צג קמור בתצורה שאינה מוכרת לנו כיום ושונה מזו המיושמת במכשירי סדרת Edge של היצרנית הדרום קוריאנית. זאת תשיג היצרנית, לטענת הדיווח, באמצעות טכנולוגיה חדשה שתאפשר למכשיר להגיב כאשר הוא מזהה את מגע המשתמש בדפנותיו.
הצצה לאחור
נוסף על כך, מאשרים מקורות המגזין בתעשיית המסכים כי דגם ה-iPhone 8 אכן יהיה לסמארטפון הראשון של אפל עם מסך OLED קמור. הדברים העולים משני הדיווחים עומדים בקו אחד מול רבים מן הדיווחים הקודמים, וביניהם ידיעה שפורסמה בשלהי חודש נובמבר האחרון.
יחד עם דגם ה-iPhone 8, שיהווה למכשיר הפרימיום הייחודי בסדרת האייפונים של השנה הבאה, אנו צפויים לראות שני מכשירי אייפון נוספים: iPhone 7S ו-iPhone 7S Plus. אלו, כך על פי הדיווחים הקודמים, יהוו לממשיכי דרכם הישירים של ה-iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus, בעודם מציעים סדרת שדרוגים עדינה למדי.
אייפון 8, מנגד, צפוי להציע את שינויים משמעותיים ובולטים ביותר, ובראשם יעמוד הצג הקמור (ייתכן שיגיע בגודל 5.8 אינץ’ ומתוכם יהיו פעילים 5.2 אינץ’ בלבד) יחד עם מבנה זכוכית מלא.