פרטנר מתחילה לשדרג אתרים לרשת 4.5, ההכנסות ירדו ב-16%

לוגו פרטנר תמיכה ב-LTE Advanced אילוסטרציה: גאדג’טי

חברת פרטנר, ספקית הסלולר הישראלית, דיווחה היום (ד’, 23.11) על רבעון שלישי די חלש וזאת בהמשך לדוחות חלשים של שאר ספקיות הסלולר הגדולות. לאחר שברבעון השני הצליחה פרטנר לשקם חלק מהמדדים התפעוליים החשובים, הפעם רבים מהם איבדו מומנטום.

ההכנסות של פרטנר ברבעון השלישי ירדו ב-16% והסתכמו ב-849 מיליון שקלים. במיוחד צרמה נפילה של 39% בהכנסות שמתקבלות ממכירת מכשירים אך בדומה לדו”ח הקודם, החברה ממשיכה במדיניות החדשה של מכירה ללקוחת בעלי מצב אשראי טוב יותר.

ההוצאות התפעוליות ירדו ב-80 מיליון שקלים לעומת שנה שעברה, תוצאה של הסכם שיתוף הרשתות עם הוט מובייל שמחלק את עלות התחזוקה בין שתיהן (מצד שני היא מקבלת פחות תשלום אירוח מהוט מובייל), ירידה זו בת 12% בהוצאות תרמה למעבר מהפסד בשנה שעברה לרווח של 19 מיליון שקלים ברבעון השלישי.

מנויים ותשתיות

פרטנר איבדה כ-7,000 מנויים ברבעון האחרון (למעשה כמעט והחזירה את התוספת של 8 אלף מהרבעון השני). מנויי הפוסט-פייד עלה ב-24 אלף ואילו 31 אלף מנויי פרה-פייד עזבו. ההכנסה הממוצעת מכל לקוח (ARPU) עלה בשקל ל-66 שקלים (עדיין רחוק מ-71 ש”ח של שנה שעברה).

בדומה לשאר השחקניות הגדולות, גם פרטנר הורידה את קצב ההשקעה בתשתיות ברבעון השלישי. אצלה היה זה חיתוך של 31% בהשקעה לעומת שנה שעברה. בעדכון רשם המנכ”ל איציק בנבנישתי כי פרטנר החלה בשדרוג של כמה אתרים לדור 4.5 (LTE Advanced ובהמשך לדיווחים על הניסויים) ושהחברה השלימה פיילוט של שירות בשם WiFi Calling שמאפשר קיום שיחות על גבי האינטרנט כדי שהכיסוי הטלפוני יורחב למקומות כמו מקלטים וחניונים.

השוואת מפרטים