לאחר שני רבעונים מצוינים בשנה זו, דיווחה היום (ב’, 14.11) חברת סלקום על קשיים מסוימים ברבעון השלישי שגרמו לתוצאות חלשות מהמצופה. לחולשה שבדו”ח יש כתובת מדויקת לדעת סלקום וזו חברת גולן טלקום שמתארחת על התשתית שלה.
ב-3 חודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר הכניסה סלקום 992 מיליון ש”ח, ירידה של 4% לעומת אותה תקופה בשנה שעברה הרווח הנקי הסתכם ב-33 מיליון ש”ח, 18% פחות לעומת הרבעון המקביל.
התוצאות החלשת הגיעו בעיקר מפעילות המובייל, שם ירדו ההכנסות ב-7.4%, כשההכנסות מציוד קצה נפלו ב-9.3%. פרק מיוחד מקדישה סלקום לגולן טלקום ובו היא מספרת שגולן לא שילמה לה את מלוא הסכום עבור שירותי נדידה פנים ארצית שמגיע לה.
סכסוך מתמשך
“גולן הודיעה לחברה באופן חד צדדי ותוך הפרת הסכם רכישת המניות. שהיא תשלם לחברה סכום חודשי של 10.6 מיליון ש”ח במקום הסכום המוסכם של 21 מיליון ש”ח“, נאמר בדו”ח של סלקום. סך הנזק ברבעון מאי תשלום הסכומים עבור שירותי הנדידה מסתכמים ב-40 מיליון ש”ח וסלקום מאיימת להגיש בקשת פירוק לגולן אם לא תשלם אותם.
10,000 מנויים חדשים צירפה סלקום ברבעון השלישי ועתה עומד מספר המנויים של החברה על 2.822 מיליון מנויים. ההכנסה הממוצעת מכל מנוי (ARPU) ירדה ל-62.8 ש”ח מ-66 ש”ח בסוף הרבעון השני גם בעקבות קיטון ההכנסה מגולן טלקום, אך גם בעקבות התגברות התחרות בשוק הסלולר בתקופה זו.
בסגמנטים הנייחים רושמת סלקום נקודת ציון. מספר מנויי תשתית האינטרנט (נטויז’ן) צמח מ-70 אלף ל-146 אלף, מעל ל-100% בשנה האחרונה. גם מספר המנויים בשירות סלקום TV צמח בשיעור דומה בשנה האחרונה, מ-50 אלף ל-99 אלף. מסוף הרבעון השלישי הגיעה ללקוח ה-100 אלף וחגגה את האירוע בקמפיין שיווקי הולם.