סמסונג אוספת מכשירי Galaxy Note 7 בכל העולם; תחליף מכשירים ללא עלות

סמסונג תציע ללקוחותיה שרכשו את סמארטפון ה-Galaxy Note 7 מכשיר חלופי, זאת בעקבות דיווחים אודות סוללות שהתחממו והתפוצצו במהלך טעינה זמן קצר לאחר שהחלה השקתו הראשונית של המכשיר בעולם. הדברים עולים מתוך דיווחי סוכנות החדשות Yonhap בקוריאה, המצטטת בכירים בחברת סמסונג שהודיעו על תכנית החלפת המכשירים במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בדרום-קוריאה.

על פי הדיווחים, מצאה סמסונג בתחקיר הנושא כי התקלה נגרמה כתוצאה מתאי סוללה תקולים, כאשר נשיא חטיבת המובייל של סמסונג, דונג-ג’ין קו ציין במסגרת מסיבת עיתונאים כי רק ב-35 מכשירים שנמכרו מסדרת ה-Galaxy Note 7 הופיעה הבעיה שגרמה לסוללת המכשיר להתפוצץ בזמן טעינתו, כאשר בחברה ציינו כי יחס התקלה במכשירים עומד על 24 יחידות מתוך מיליון מכשירים (כ-0.0024%). קו אף הוסיף כי סמסונג תחליף את כל מכשירי ה-Galaxy Note 7 שנמכרו בדרום-קוריאה ובשאר העולם במכשירים חדשים, ללא קשר למועד רכישתם.

העדכון החדש מגיע בעקבות דיווחים מהימים האחרונים אודות פיצוצי הסוללה במכשירי הגלקסי נוט 7 שהחלו להימכר לראשונה ב-19 באוגוסט ב-10 מדינות בעולם. בעקבות הדיווחים הודיעה סמסונג על עצירת שיווק סדרת המכשירים עד שתתבצע בדיקה בנושא.

עצירת שיווק המכשירים הובילה לכך שגם בישראל נדחתה השקתו של המכשיר, כאשר אמש (ה’, 1.9) דיווחה סמסונג ישראל כי היא דוחה את מסיבת העיתונאים שנקבעה ליום שלישי הקרוב, ה-6 בספטמבר למועד לא ידוע. משיחות עם מספר מקורות נודע לגאדג’טי כי טרם התקבל מלאי מכשירי ה-Note 7 בחנויות בישראל במועד זה.

בסמסונג פנו להתמודד עם המשבר במהרה ועצרו את מכירות המכשירים טרם ביצוע התחקיר וקבלת התוצאות. הנשיא קו הוסיף בנושא וציין בהודעתו כי “אנו שמים בעדיפות את בטיחות לקוחותנו, לכן החלטנו על עצירת המכירות (של הגלקסי נוט 7) ונציע מכשירים חלופיים לכל לקוחותינו“.

השוואת מפרטים