המשחק Pokemon GO הושק רק לפני 3 שבועות והשיג לחברת נינטנדו (לפחות לזמן מה) יחסי ציבור טובים. אבל לפני שאלו יתורגמו להכנסות של ממש, פרסמה החברה את הדו”ח לרבעון הקודם להשקה והוא די עגום.
ברבעון השני של השנה הפסידה נינטנדו תפעולית כ-49 מיליון דולר (הרבה מעבר לתחזיות) כתוצאה מהכנסות שנפלו ב-33% לעומת הרבעון המקביל. הבעיה היא שקונסולת ה-Wii U שנמכרת בשוק כבר 4 שנים נחשבת לדי מיושנת והמכירות שלה צנחו ב-53% ל-220 אלף יחידות בלבד ברבעון האחרון.
כשמועד השקת קונסולת הדור הבא (תחת השם קוד NX) נקבע למרץ 2017, ההצלחה של פוקימון GO היתה אמור להציל אותה מעצמה. אלא שמסתבר שגם כאן מצליחה נינטנדו לפספס הזדמנות. החברה תכננה להוציא בזמן הנכון מכשיר לביש קטן מבוסס בלוטות’ בשם Pokemon GO Plus שיתריע לעונד אותו על הימצאות פוקימונים באיזור מבלי להיות צמוד למסך הסמארטפון.

המכשיר הקטן היה יכול להיות מכרה זהב לחברה לאור טירוף הפוקימונים מסביב לעולם. אולם נינטנדו, שתכננה להוציא אותו החודש, נאלצה לדחות את מועד הגעת המשלוחים עד לספטמבר! (והגרסא לאנדרואיד כנראה כלל אינה מוכנה).
The #PokemonGO Plus accessory will arrive in Sept. instead of the originally expected end of July. Thanks for your patience, Trainers!
— Nintendo of Europe (@NintendoEurope) July 27, 2016
חוסר המוכנות הזו להיסטריה שנוצרה (בניגוד ל-Niantic שהתכוננה כראוי) באה גם לאחר שהחברה נאלצה להוציא הודעה שמבהירה למשיקיעים כי נינטנדו לא צפויה להרויח כל כך הרבה מהמשחק כמו שחושבים בציבור. לא רק שנינטנדו לא פיתחה את פוקימון גו, אלא הרבה אנשים לא ידעו שנינטנדו מחזיקה רק בשליש בחברה שמפעילה את המותג פוקימון. ההבהרה הוציאה הרבה אויר ממפרשי המניה. בנינטנדו פשוט לא היו מוכנים כראוי או שלא הבינו מה יש להם ביד.