בחודש מאי של השנה שעברה סיפרנו לכם על שמועה שצצה ברשת הסינית וטענה כי וואווי, אחת מיצרניות הסמארטפונים הגדולות ביותר בעולם, מפתחת במשרדיה מערכת הפעלה חדשה למכשירים ניידים שתקרא בשם Kirin OS. כעת, למעלה משנה לאחר מכן, מגיח ברשת דיווח חדש בנושא שמספק אישור נוסף לנושא בעודו מוסר כי ביצרנית הסינית אכן עומלים בימים אלו על פיתוחה של מערכת הפעלה חדשה.
לטענת הדיווח, שמגיע ממגזין The Information, על פיתוחה של Kirin OS עובד צוות מהנדסי החברה שממוקם בסקנדינביה וביניהם ניתן למנות עובדי נוקיה לשעבר. פרטים נוספים אודות מערכת ההפעלה עליה עובדת החברה לא נמסרו בדיווח, אם כי זה ציין שמטרתה היא למקרה בו היחסים עם גוגל, יצרנית מערכת ההפעלה אנדרואיד, יעלו על שרטון.
זמן לא רב לאחר פרסום הדברים הגיב לנושא מנכ”ל החטיבה העסקית בחברה, ריצ’ארד יו, דרך חשבון ה-Weibo שלו, ושם מסר כי בוואווי נותרים נאמנים לאנדרואיד, מערכת ההפעלה שרצה על מרבית מכשיריה כיום, כל עוד היא תשאר פתוחה וגוגל לא תקח לידיה את השליטה בה באופן מלא. מכאן שהחברה אינה שוללת את האופציה של פיתוח, עיצוב והפצה של מערכת הפעלה עצמאית עם סדרות מכשיריה השונות בעתיד.
דברים אלו מגיעים כאשר ברקע נשמעים דיווחים אודות עבודתה של גוגל על סמארטפון בפיתוח עצמאי, שיאפשר לה, בין היתר, לשלוט בקצב עדכוני התוכנה והשירותים השונים שמקבלים משתמשי אנדרואיד.