גוגל, ענקית החיפוש ויצרנית מערכת ההפעלה למובייל אנדרואיד, תהפוך בקרוב גם ליצרנית סמארטפונים, זאת על פי דיווח חדש של הטלגרף הבריטי, שגורס כי גוגל תשחרר במהלך החודשים הקרובים סמארטפון ראשון מבית פיתוחה וייצורה. מהלך זה יסמן באופן נחרץ את כניסתה של הענקית לעולם ייצור החומרה, זאת לאחר שנים רבות בהן הקפידה בעיקר לפתח תוכנה, מערכות הפעלה ושירותים שונים.
על פי “מקור בכיר” של המגזין, הסמארטפון החדש עליו עובדת החברה ימותג תחת השם המסחרי “Google”, כאשר זו תשא באחריות המלאה לעיצובו, פיתוחו ואף ייצורו, נוסף על מערכת ההפעלה שלו, שמגיעה כבר כיום בייצורה. זאת, כפי שככל הנראה כבר הבנתם, בניגוד מוחלט לסדרת הסמארטפונים Google Nexus, עימה עבדה החברה בשיתוף פעולה עם יצרניות שונות, אם כי אלו קיבלו את האחריות על הפיתוח והייצור של הסמארטפון, כאשר גוגל מצידה הייתה אחראית בעיקר על מערכת ההפעלה.
באמצעות צעד זה, במקרה שאכן יתרחש, תיישר החברה קו מול ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, אפל, ואף תוכל להתחרות מול מכשירי האייפון שבייצורה באופן ישיר ואגרסיבי ביותר. כמו כן, דרך השקתו של סמארטפון עצמאי באופן מוחלט בדומה למכשירי סדרת הנקסוס, תוכל גוגל לשלוט לחלוטין בעדכוני התוכנה והשירותים השונים שמקבלים המשתמשים. כך, יהיה באפשרותה למנוע מכמות רחבה יותר של משתמשים את ההמתנה מורטת העצבים לעדכוני תוכנה, שעלולה כיום להמשך למעלה מחצי שנה.

דבריו של הטלגרף, יש להדגיש, מגיעים פחות משנה לאחר ההכרזה על הטאבלט הראשון מבית ייצורה, Pixel C, וקצת יותר מחצי שנה לאחר שפורסם לראשונה כי במשרדי ענקית החיפוש והתוכנה מתנהל דיון בשאלה האם לפתח סמארטפון אנדרואיד באופן עצמאי. בהתאם לכך, נראה כי הדיון הסתיים עם תשובה חיובית, ובעוד מספר חודשים בודדים אנו עשויים לצפות בהכרזתו של הסמארטפון הראשון בפיתוחה המוחלט של גוגל.
בעוד הדיווח מדבר על סמארטפון בפיתוח עצמאי מלא של גוגל, אין הדבר שולל את הדיווחים אודות ממשיכי הדרך של סדרת מכשירי הנקסוס, אלו צפויים להגיע מבית HTC וייתכן שאף מקרב חברת Huawei זו פעם נוספת.