בשעה שאתמול פרסמה סלקום דו”ח טוב לרבעון הראשון בו הרוויחה יותר מכפול לעומת המקביל, פרסמה גם חברת פרטנר את הדו”ח שלה לרבעון זה. אולם בניגוד לסלקום, לפרטנר היה רבעון פחות טוב גם אם יש כמה סימנים חיוביים בחלק מהנתונים.
פרטנר הכניסה ברבעון הראשון של השנה סך של 977 מיליון ש”ח, ירידה של 7% לעומת הרבעון המקביל ב-2015. ההכנסות משירותי תקשורת ירדו ב-6% וההכנסות ממכירות ציוד קטנו ב-12%. הרווח התפעולי נשחק במעט ל-54 מיליון ש”ח. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון ירד ב-44% ל-14 מיליון ש”ח.
החברה איבדה ברבעון הראשון 26 אלף מנויים לעומת סוף 2015 ועתה מחזיקה ב-2.692 מיליון מנויים (18 אלף מנויים רגילים הצטרפו אך 44 אלף Pre-Paid עזבו). ההכנסה הממוצעת פר לקוח (ARPU) נותרה כפי שהיתה בסוף 2015 – 67 ש”ח. בהמשך להסכם הפיצויים בינה לבין אורנג’ הבינלאומית, קיבלה פרטנר גם ברבעון זה סכום של 54 מיליון ש”ח. היא תמשיך לקבל סכום כסף מדי רבעון עד לרבעון השני של 2017.
פרטנר שלאחר היפרדותה מאורנג’ מנסה בכל כוחה לאחד את כל שירותי התקשורת תחת מותג אחד: לדברי המנכ”ל איציק בנבנישתי, הוא מקדם מהלך אסטרטגי שיהפוך את פרטנר “מחברה ממוקדת סלולר לחברת תקשורת שמציעה את כל סוגי השירותים”. לטענתו, חוסר הודאות במצב הרגולציה מונע השקעות בתשתיות וגם מונע תחרות מהציבור. הוא מכוון בין השאר גם לעיסקת גולן-סלקום וגם ליחס משרד התקשורת כלפי בזק בשוק הקווי.
לסיכום ניתן לומר שפרטנר מתחילה להראות סימני בלימה בתחרות שגרמה לה לדמם. עם זאת, תהליך השיקום שלה ארוך וכואב יותר ממתחרתה המקבילה הוותיקה.