שמועה: Huawei תפתח בעצמה מאיץ גרפי (GPU) וזיכרונות פלאש

logo hauwei

כיום, בעוד לא חסרות יצרניות מובייל, דוגמת סמסונג ואפל, האחראיות בעצמן על הפיתוחו והעיצוב של פלטפורמות העיבוד לסמארטפונים שלהן, טרם נראתה בשוק המובייל יצרנית סמארטפונים שפיתחה בעצמה את המאיץ הגרפי (GPU) של מכשיריה.

לאחר שאנו יודעים כבר לא מעט זמן כי סמסונג עובדת על ליבה גרפית ואחריה ממשיכה אפל שעומלת בנושא כבר מספר שנים, נראה כי גם יצרנית הסמארטפונים הסינית והשלישית בגודלה בעולם, וואווי, רוצה חלק בעוגה. על פי דיווח חדש המגיע מסין, בחברה עובדים על פיתוח ועיצוב ליבה גרפית שתשולב במכשיריה במובייל ותחליף את ליבות סדרת Mali של ARM.

קריאה נוספת: אפל מפתחת מאיץ גרפי (GPU) למעבדי ה-Apple Ax

עוד מוסיף הדיווח ומציין כי וואווי תעצב לא רק את מאיצי הגרפיקה, אלא גם תפתח זיכרונות פלאש שימצאו עצמם בסמארטפונים שלה. על ייצורם עשויה להיות אמונה לא אחרת מאשר סמסונג, לה מפעלי ייצור שבבים משגשגים במיוחד.

מלבד היתרון הכלכלי הברור שתוכל וואווי להשיג, לפחות בטווח הארוך, ישנם לא מעט יתרונות נוספים המתבטאים באופטימזציה גבוהה יותר מול פלטפורמות העיבוד של סדרת שבבי Kirin, שעשויים להוביל לשיפור משמעותי בביצועים.

כשזה נוגע למועד הגעת השבבים לשוק, מוסיף הדיווח כי ישנה אפשרות שמכשיר הדגל הבא מבית החברה, Huawei P9, עשוי להיות הראשון שיגיע כשבליבו פועמים אלו. עם זאת, לאור הכרזתו הקרבה, שתתרחש על פי דיווח אחר בחודש מרץ הקרוב, אנו בספק כי וואווי תספק לסיים עם פיתוחם ולהתחיל בייצור ההמוני לצורך שילובם במכשיר.

השוואת מפרטים