ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, אפל, מפתחת בכבודה ובעצמה את יחידות העיבוד (SoC) למכשיריה במובייל, הממותגות תחת סדרת מעבדי Apple Ax. את הכוח הגרפי למעבדי המובייל של החברה מספקים מזה זמן מאיצים גרפיים מסדרות PowerVR השונות, המיוצרות ע”י חברת Imagination Technologies. כעת, דיווח חדש גורס כי אפל עשויה להחליף את אלו במאיץ גרפי עצמאי אותו תפתח בעצמה גם כן.
על פי הדיווח, עובדת אפל על ייצורו של מאיץ גרפי עצמאי למעבדי המובייל שלה כבר מספר שנים, כאשר העבודה עליו נעשתה “במעטה חשאיות קיצוני“. את הדברים מוסרים מקורות בתעשיית הגרפיקה.
![]()
עם זאת ולמרות הזמן הרב שהקדישה אפל לייצור המאיץ, נמסר כי עד אשר הוא יהפוך למוצר מוגמר שישולב במעבדי המובייל של החברה מקופרטינו, אנו עלולים להמתין מספר שנים נוספות. זאת מכיוון שהחברה לא מעוניינת לצאת בהכרזות לפני ש”יהיה לה משהו ששווה להראות“, הוסיף הדיווח.
כיום, עבור מעבד דור מכשירי האייפון האחרון, Apple A9, מבצעת אפל שימוש ביחידת עיבוד גרפיקה מסוג PowerVR GT7600 בעלת 6 ליבות, שמציג ביצועים לא רעים כלל, אך אין ספק שנשמח לראות מאיץ גרפי חדש בייצור החברה.