מקור אמין: Nokia N9 יגיע בשתי גרסאות – עם ובלי מקלדת

כל מה שאפשר לומר על Nokia N9, המכשיר שצפוי לקבוע את עתידה של החברה הפינית בשוק המכשירים החכמים, כבר אמרנו וכתבנו. עיקר תשומת הלב כלפי המכשיר נובעת מהעובדה כי הוא הראשון (פרט לניסוי לא מוצלח במיוחד עם N900) ממכשירי נוקיה שיבוסס על מערכת הפעלה שאינה גרסת-טלאי כלשהי של סימביאן.
.
תקוות רבות תולה החברה במכשיר, שיוכרז בתחילת 2011 וגם יושק בסמוך למועד זה. הצלחתו תלויה בעיקר ב-MeeGo, מערכת ההפעלה החדשה פרי עמלה של נוקיה יחד עם יצרנית השבבים האלקטרוניים אינטל. ואם נתחשב גם בתורמים נוספים לפרויקט, נוכל למנות גם את AMD, שהצטרפה בחודש שעבר לעבודות הפיתוח.

לאחר פרסום תמונות הסמארטפון הלא מוכר מהכנס של אינטל במוסקבה, עלו שאלות רבות לגבי זהות המכשיר והאם הוא יקדים את N9 ביציאה לשוק עם MeeGo 1.2. בין היתר, הגולש dsmobile מאתר הביקורות mobile-review, שחשף בעבר תכניות שונות של נוקיה לפני שבכלל שמענו עליהן, כמו הכוונות להשקת מכשיר Touch and Typeי (Nokia C3-01) ועוד רבים, מפרסם הודעה מעניינת הטוענת כי מכשיר ספינת הדגל הבא של החברה יושק בשתי גירסאות:

hardware qwerty slider models never sell as good as candybar touch phones. Nokia needs to bring both models running with Meego if they want sell Meego OS. I am pretty sure both models will come on stores about same time.

ובתרגום חופשי – “מכשירים בעלי מקלדות נשלפות מעולם לא הצליחו במכירות כמו מכשירי קנדי-באר. חברת נוקיה צריכה להביא לשוק את שני הדגמים אם ברצונה לשווק בהצלחה את מערכת ההפעלה MeeGo. אני די בטוח ששני הדגמים יגיעו לחנויות באותו הזמן”.
.
כזכור, שני מכשירי דגל מסדרת N שהכילו מקלדת פיזית – ה-N97 וה-N900 – לא זכו להצלחה רבה בשוק. האם זהו הפתרון האידיאלי לסוגיה? ומה אתם מעדיפים, עם או בלי מקלדת נשלפת?

השוואת מפרטים