פלאפון הגישה מזכר הבנות לרכישת הוט מובייל ב-2 מיליארד ש”ח

שלט חברת פלאפון צילום: רונן מנדזיצקי

חברת בזק דיווחה היום (ג’, 15.7) כי החברה הבת שלה, פלאפון, הגישה מסמך כוונות ראשוני ובלתי מחייב לרכישת מלוא הבעלות על חברת הוט מובייל מקבוצת Altice International, בעסקה שמוערכת בסכום של עד שני מיליארד ש”ח במזומן.

המסמך שהוגש לרשות ניירות ערך ולבורסה לניירות ערך בתל אביב, מבוסס על פי בזק על מידע פומבי בלבד, ואינו מהווה התחייבות או התחלה רשמית של משא ומתן מחייב.

בבזק מדגישים כי מדובר בשלב מוקדם בלבד, כאשר מימוש העסקה, ככל שתתקדם, כפוף לבדיקת נאותות, גיבוש הסכמות מסחריות, אישורים רגולטוריים ובפרט אישורי משרד התקשורת ורשות התחרות.

הכירו את פלאפון: החברה שמובילה את מהלך הרכישה

על פי הנתונים שפירסמה פלאפון בדוחותיה (כחלק מדוחות בזק) לרבעון הראשון של השנה:

  • 2.6 מליון מנויי סלולר בסה”כ.
  • מתוכם 1.28 מיליון מנויי דור 5 – עלייה של 17.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
  • 2.26 מיליון מנויי פוסט-פייד – גידול של 2.3% בהשוואה לרבעון המקביל.
  • ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת למנוי) של 43 ש”ח – ירידה של 4.4% מרבעון לרבעון.
  • הכנסות כוללות של 566 מיליון ש”ח – ירידה של 2.9%.
  • גידול בהכנסות משירותים – עלייה של 7.5% ל-360 מיליון ש”ח.
  • רווח תפעולי של 44 מיליון ש”ח – עלייה של 10% משנה לשנה.
  • רווח נקי של 31 מיליון ש”ח – עלייה של 3.3% לעומת הרבעון המקביל.

בכל הנוגע להוט מובייל לא זמינים נתונים עדכניים אודות כמות המנויים בעת זו. הוט מובייל אינה חברה ציבורית ואינה מדווחת.

לשם השוואה, שתי המתחרות הגדולות האחרות בשוק, סלקום ופרטנר, דיווחו בסיכום הרבעון הראשון על כמות מנויי סלולר של 3.602 מיליון ו-2.632 מיליון מנויים, בהתאמה.

לוגו HOT Mobile

השלכות רגולטוריות והתייחסות עתידית

בזק ציינה כי כל הסכם עתידי יהיה כפוף לאישור הגורמים הרגולטוריים הרלוונטיים, לרבות משרד התקשורת ורשות התחרות. כמו כן, החברה הדגישה את מחויבותה לשמירה על דירוג האשראי הגבוה שלה ומדיניות הדיבידנד הנהוגה.

בשלב מוקדם זה לא ידוע האם המהלך יתממש ויוביל לאיחוד כוחות נוסף בשוק התקשורת הישראלי, אך מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להשפיע משמעותית על מפת התחרות בענף.

השוואת מפרטים