בזק פירסמה היום (ג’, 20.5) את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2025, בהם מציגה הקבוצה רווח נקי של 303 מיליון ש”ח, עלייה של 2.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, זאת למרות ירידה קלה בהכנסות הקבוצה שהסתכמו ב-2.23 מיליארד ש”ח, ירידה של 0.9% בהשוואה לרבעון המקביל.
בזק: מהירות האינטרנט הממוצעת בעליה
בסיכום הרבעון הראשון מציגה בזק המשך האצה משמעותית בתחום הסיבים האופטיים, עם פריסה שהגיעה לכ-2.67 מיליון משקי בית נכון לסוף מרץ 2025, גידול של 21.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
החברה מדווחת על גידול מרשים של 36% במספר המנויים המחוברים לרשת הסיבים בהשוואה לתקופה המקבילה, שהגיע ל-863 אלף לקוחות, מתוכם 554 אלף בשוק הקמעונאי ו-309 אלף בשוק הסיטונאי. נכון למועד פרסום הדוח, פריסת רשת הסיבים האופטיים מגיעה לכ-2.72 מיליון משקי בית, עם כ-885 אלף מנויים מחוברים לרשת.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט (ARPU) במגזר הקמעונאי עלתה ל-134 ש”ח, לעומת 127 ש”ח ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 5.5%. במקביל, קצב הגלישה הממוצע למנוי אינטרנט הגיע ל-572 מגה-ביט לשנייה, גידול של 49.7% לעומת הרבעון המקביל.
הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.10 מיליארד ש”ח, עלייה של 0.9% בהשוואה לרבעון המקביל, והרווח התפעולי עמד על 384 מיליון ש”ח, ירידה של 3.3% לעומת אשתקד.

פלאפון: זינוק במנויי דור 5
פלאפון מציגה גידול משמעותי במספר מנויי דור 5, שהגיע ל-1.28 מיליון בסוף הרבעון הראשון, עלייה של 17.6% לעומת 1.09 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. מספר מנויי הפוסט-פייד הכולל עלה ל-2.26 מיליון, גידול של 2.3% לעומת הרבעון המקביל.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה על 43 שקלים, ירידה של 4.4% בהשוואה לרבעון המקביל, כאשר הירידה נבעה לדברי החברה בעיקר מהפחתת תעריפי קישור גומלין.
סך הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-566 מיליון ש”ח, ירידה של 2.9% בהשוואה לרבעון המקביל, כאשר ההכנסות משירותים (ללא קש”ג) עלו ב-7.5% והגיעו ל-360 מיליון ש”ח.
הרווח התפעולי של פלאפון ברבעון הסתכם ב-44 מיליון ש”ח, עלייה של 10% לעומת 40 מיליון ש”ח ברבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי הגיע ל-31 מיליון ש”ח, עלייה של 3.3% לעומת התקופה המקבילה.

yes: יותר מ-80% מנויי IP
yes ממשיכה את מסע המעבר מלווין לשירותי טלוויזיה מבוססי אינטרנט (IP), כאשר נכון לסוף הרבעון הראשון, 83% ממנויי החברה כבר מחוברים לשירותי IP, לעומת 73% ברבעון המקביל אשתקד.
החברה מדווחת על 571 אלף מנויים, עלייה של 1.8% לעומת 561 אלף ברבעון המקביל, מתוכם 475 אלף מנויי IP (גידול של 15.3% מ-412 אלף), ו-146 אלף מנויי +STING (עלייה של 17.7% מ-124 אלף).
במקביל, מספר המנויים המחוברים לרשת הסיבים הגיע ל-85 אלף, כמעט כפול בהשוואה ל-46 אלף ברבעון המקביל.
החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 319 מיליון ש”ח, עלייה של 1.3% לעומת 315 מיליון ש”ח ברבעון המקביל. ה-ARPU למנוי טלוויזיה עמד על 174 שקל, עלייה קלה של 0.6% לעומת התקופה המקבילה, וה-ARPU ללקוחות עלה ל-189 ש”ח, גידול של 3.9% מהרבעון המקביל.
מבחינה תפעולית, yes רשמה ברבעון רווח נקי של 3 מיליון שקלים, לעומת הפסד של 13 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, מה שמעיד על המשך תהליך ההתייעלות והמעבר ההדרגתי מלווין לטכנולוגיית IP.
אילן סיגל, מנכ”ל פלאפון ו-yes:
התהליכים האסטרטגיים שהובלנו מבשילים ובאים לידי ביטוי בתוצאות המצוינות של שתי החברות. ההכנסות ונתוני הרווחיות צמחו בהשפעת פעילות הליבה, דור 5 בפלאפון וסיבים ב-yes. פלאפון רושמת שיא של 7 שנים בהכנסות, צמיחה בהכנסות משירותים, גידול משמעותי ב-ARPU, עלייה ב-EBITDA וברווח הנקי, בעיקר הודות להמשך הגידול בלקוחות דור 5 ובשירותי הנדידה. yes מסכמת רבעון מצוין המביא לידי ביטוי את המיקודים העסקיים שלנו לצד מהלכים שנקטנו לצמצום ההוצאות והגדלת ההכנסות. אנו ממשיכים לצמוח בחבילות משולבות טלוויזיה וסיבים, המהווים מנוע צמיחה של החברה, עם שיא של מצטרפים ברבעון, לצד עלייה משמעותית ב-ARPU לקוחות ושמירה על יציבות בכמות המנויים.
לדוחות המלאים (דרך מאי”ה)