אנבידיה (nVidia) ו-AMD עומדות להצטרף לקוואלקום (Qualcomm) בשוק המחשבים מבוססי מעבדי ה-ARM כבר ב-2025, כך לפי דיווח חדש של רויטרס, החושף כי שתי החברות החלו לפתח דור מעבדים חדש שיתבסס על ארכיטקטורת ה-ARM המוכרת מתחום הסלולר כמתחרות חדשות בשוק המעבדים הביתיים מול אינטל וקוואלקום.
בזמן ששוק המחשוב הביתי ממשיך להתבסס בעיקר על מעבדי X86 מבית אינטל או AMD, חברת אפל הצליחה להדגים כי ניתן ליצור אלטרנטיבה בעלת ביצועים גבוהים למעבדי ה-X86 עם סדרת שבבי ה-Apple silicon שלה, המבוססים על הארכיטקטורה של ARM ומפעילים את כלל מחשביה, זאת בדומה להצלחה של שבבי ARM בשוק הסלולר.
מיקרוסופט, בתור יצרנית מערכת הווינדוס הפופולרית, ניסתה במשך שנים ארוכות להתאים את המערכת לשימוש עם מעבדי ARM במקום X86, עם פתרונות דוגמת ה-Surface RT שהושק ב-2012 והריץ את מערכת הווינדוס 8RT על גבי שבב Tegra 3 מבית אנבידיה.
במשך השנים מיקרוסופט חברה אל קוואלקום בניסיון (לא מוצלח מדי) לפתח פתרון ARM חזק ואיכותי מספק על מנת לשמש כאלטרנטיבה ל-X86, דבר שהתברר כמשימה לא קלה במיוחד.

הדיווח החדש מגיע בתזמון מעניין למדי לאור ההשקה הצפויה של קוואלקום על סדרת שבבי ה-Snapdragon X החדשה המיועדת למחשבים מבוססי ARM, כאשר אף הספקנו ללמוד מעט פרטים על פלטפורמת ה-Snapdragon X Elite מהדלפה שחשפה שימוש ב-12 ליבות Oryon חזקות וביצועי בינה מלאכותיים גבוהים.
נראה כי אנבידיה ו-AMD שמו לב לפוטנציאל ההולך וגדל של מעבדי ARM גם בשוק הביתי, דבר אשר לפי הדיווח החדש מוביל אותן לפתח מעבדים יעודיים הצפויים לצאת כבר ב-2025, כאשר כל מה שנותר לנו לעשות הוא לחכות ולראות האם תהיה זו אלטרנטיבה טובה מספיק, במיוחד לאור ההצלחה הרבה של אפל בתחום.