אזרחי מדינת ישראל עברו שבוע קשה מתחילת מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר, ולאחר מעט יותר משבוע בו התמקדנו בפרסום ידיעות טכנולוגיות הרלוונטיות למלחמה והעולם הטכנולוגי הסובב אותה, את אלו נמשיך לפרסם ככל שהן יגיעו, אנו ננסה להתחיל לספק לכם מעט יותר תוכן טכנולוגי בדמות תקציר חדשות יומי (או בכל כמה ימים), או במקרה הנוכחי תקציר הידיעות והאירועים השונים שהתרחשו בשבוע הקודם.
סוני מציגה שני דגמי פלייסטיישן 5 קטנים יותר
אחרי שהציגה את “קונסולת” ה-PlayStation Portal לפני כחודשיים, סוני מרעננת את קונסולת הפלייסטיישן 5 שהוכרזה במקור לפני כ~3 שנים עם גרסה חדשה ו”רזה” יותר, המגיעה בגודל פיזי הקטן ביותר מ~30% לעומת הדגם המקורי, דגם שיהיה זמין בגרסה רגילה עם כונן בלו-ריי ניתק בצד הקונסולה ובגרסה דיגיטלית נטולת כונן אופטי, המגיעות במשקל של 3.2 ו-2.6 ק”ג בהתאמה, כ~18% ו~24% פחות מדגם המקורי.
מלבד העיצוב המוקטן והחדש, הקונסולות מגיעות עם חומרה זהה לזו שזמינה בדגם המקורי, עם מעבד Zen 2 יעודי מהייצור של AMD עם 8 ליבות ושבב RDNA 2 גרפי מובנה, כאשר החברה הגדילה את נפח ה-SSD המובנה ל-1TB (במקום 825GB).

את הגרסה החדשה והרזה יותר של הפליסטיישן 5 יהיה ניתן לרכוש מחודש נובמבר במחיר של 500 ו-450 דולר (כ~1988 ו~1789 ש”ח) לדגמי הבלו-ריי ודיגיטל בהתאמה.
אינטל השיקה את כרטיס ה-Intel ARC A580 הגרפי
אינטל מרחיבה את סדרת כרטיסי ה-Alchemist (“אלכימאי”) הגרפיים ממשפחת ה-Intel ARC עם הצגת כרטיס ה-ARC A580, כרטיס ביניים מסדרת ה-ARC 5 המיועד להיות פתרון בתקציב נמוך בעבור שחקני 1080p עם תמיכה בטכנולוגיית שיפור הביצועים XeSS ותמיכה בקידוד ופענוח מובנה של וידאו AV1.
כרטיס ה-A580 החדש מגיע בייצור 6nm בדומה לשאר הכרטיסים בסדרה, כאשר הוא מגיע עם 24 ליבות Xe בתדר 1700 MHz, לצד 8GB זיכרון GDDR6 עם רוחב פס של 512GB/s וצריכה חשמלית של 185W.
כרטיס ה-ARC A580 החדש של אינטל זמין למכירה ממגוון יצרנים במחיר של החל מ-179 דולר (כ~712 ש”ח).
קוואלקום מציגה את Snapdragon X – מותג חדש לפלטפורמת המחשבים
קוואלקום הכריזה על מיתוג מחדש של משפחת שבבי הסנאפדרגון בעבור שוק מחשבי ה-ARM. דור השבבים הבא יחליף את דגמי ה-Snapdragon 8cx Gen 3 ו-Snapdragon 7c+ Gen 3 ויבוסס על ליבת ה-Oryon החדשה של החברה. הוא יזכה לשם Snapdragon X במקום Gen 4 (דור 4).
קוואלקום צפויה לחשוף את שבבי ה-Snapdragon X החדשים במהלך אירוע ה-Snapdragon Summit שיתקיים מאוחר יותר החודש ב-24-26 באוקטובר.

סמסונג צפויה להציג את הדור הבא של זכרונות ה-HBM ב-2025
חברת סמסונג צפויה להציג ב-2025 את זכרונות ה-HBM4, הדור הבא של זכרונות ה-HBM (ר”ת High-bandwidth memory) המהירים בעלי רוחב פס גבוה במיוחד. הזכרונות צפויים להציע רוחב פס של 2048 ביט, פי 2 לעומת ה-1024 ביט אותם מציעים זכרונות ה-HBM כיום.
זכרונות ה-HBM4 הבאים של סמסונג יהיו מיועדים לשוק מחשבי ה-HPC ותחום הבינה המלאכותית, כאשר הם ישלבו טכנולוגיות מתקדמות מרובות לשימוש בסביבות חמות במיוחד כמו NCF (ר”ת non-conductive film) ו-HCB (ר”ת hybrid copper bonding).
וואטסאפ מוסיפה שכבת הגנת פרטיות חדשה לשיחות קוליות ומגנה על ה-IP של המשתמשים (בטא)
צמד צילומי מסך חדשים שפרסם אתר WABetaInfo חושפים כי וואטסאפ הוסיפה שכבת אבטחה ופרטיות חדשה בדמות “הגנת כתובת IP בשיחות” (Protect IP address in calls), פיצ’ר שהפך להיות זמין בעבור משתמשי הבטא של וואטסאפ מגרסה 2.23.21.12 ומעלה באנדרואיד ו-23.21.1.70 ב-iOS.
בדיוק כפי שהשם רומז, הפיצ’ר החדש שאותר תחת תפריט הגדרות מתקדמות מאפשר להגן על פרטיות המשתמשים ולמנוע גילוי כתובת ה-IP, ואיתה מיקום המשתמשים, על ידי העברת התקשורת בין מספר שרתי וואטסאפ, דבר שמגן על הפרטיות אך גם מפחית את איכות השיחה, מה שמסביר מדוע מדובר על פיצ’ר אותו המשתמש צריך להפעיל באופן יזום.

מיקרון עוברת לייצור המוני של שבבי DRAM בטכנולוגיית 1β (בטא)
אחרי שהייתה לחברה הראשונה בעולם להשתמש בייצור 1α (אלפא) מתקדם לשבבי DRAM בתחילת 2021, מיקרון עושה את הצעד הבא ועוברת לראשונה בעולם לייצור ה-1β (בטא), ייצור שיאפשר לחברה להציג דור חדש של שבבי זיכרון בהם LPDDR5X, DDR5, HBM3E ו-GDDR7.
טכנולוגיית ה-1β החדשה מציעה שיפור יעילות של כ~15% וצפיפות של יותר מ-35% בהשוואה לדור הקודם בהתייחס לנפח של 16Gb, כאשר החברה תשתמש בטכנולוגיה בשבבי ה-DDR5 החדשים. השבבים מציעים מהירות העברת מידע של עד 7200MT/s עם שיפור ביצועים של עד 50% בהשוואה לדור הקודם ועד 33% יותר ביצועים לוואט בהשוואה לדור הקודם.

עסקת הרכישה של Activision Blizzard על ידי מיקרוסופט מאושרת
מיקרוסופט הכריזה על הכוונה של החברה לרכוש את Activision Blizzard בתחילת 2022 במחיר של 68.7 מיליארד דולר, עסקת ענק שנתקלה בלא מעט קשיים רגולטוריים בארה”ב, אנגליה והאיחוד האירופאי ודרשה מלחמה משפטית ארוכה שנמשכה כ~20 חודשים עד לקבלת האישורים לביצוע הרכישה.
לאחר סיום הרכישה באופן רשמי, מנויי ה-Game Pass של מיקרוסופט צפויים לקבל בעתיד הקרוב גישה למגוון המשחקים השונים של החברה, בהם Diablo IV ,Pitfall, Call of Duty, World of Warcraft ו-Overwatch, יחד עם משחקים מחברת King דוגמת Candy Crush Saga ו-Farm Heroes Saga.
Today is a good day to play. We officially welcome Activision Blizzard King to Team Xbox. Together, we’ll create stories and experiences that bring players together, in a culture empowering everyone to do their best work and celebrate diverse perspectives. https://t.co/KBCESknYYh https://t.co/jTHOeH48Wx
— Phil Spencer (@XboxP3) October 13, 2023
לוג’יטק מציגה את מקלדת ה-Logitech Wave Keys
חברת לוג’יטק מרחיבה את סדרת מוצרי הפתרונות הארגונומיים שלה בסדת ה-ERGO, הכוללת את עכבר ה-Lift Vertical, עם הצגת מקלדת ה-Wave Keys החדשה.
המקלדת מגיעה בתצורה “גלית” ובמבנה מעוגל שנועד לספק חווית שימוש נוחה יותר לצד משענת כף היד המובנית העשויה מ-3 שכבות של קצף זיכרון, תוך כדי שהיא מציעה תמיכה בקישוריות Bluetooth אלחוטית וזמן סוללה ארוך של עד 36 חודשים עם צמד סוללות AAA.

את מקלדת ה-Logitech Wave Keys יהיה ניתן להשיג למכירה מחודש נובמבר הקרוב במחיר של 60 דולר (כ~238 ש”ח).

