קוואלקום (Qualcomm) ממשיכה להציג את פיתוחיה בכנס ה-Snapdragon Tech Summit השנתי, כאשר היא מכריזה על ה-Snapdragon 8cx Gen 3, מערכת השבבים המתקדמת שלה למחשבים מבוססיARM, המציעה שיפור ביצועים של 85%, ולצידה את ה-Snapdragon 7c+ Gen 3 המיועדת לשוק הביניים ומציעה שיפור ביצועים של 60%.
אחרי שחשפה אמש את שבב ה-Snapdragon 8 Gen 1 למכשירי הסלולר, קוואלקום מציגה כעת את צמד מערכות השבבים החדשות שלה לתחום מחשבי ה-ARM המתפתח, בהן ה-Snapdragon 8cx Gen 3 שמחליפה את ה-Snapdragon 8cx Gen 2.
בניגוד לדור הקודם שהיה שדרוג קל ל-Snapdragon 8cx המקורי, הדור השלישי והחדש מגיע לראשונה בייצור ה-5nm העדכני ומציע שיפור ביצועי ליבה בודדת של כ~40%, שיפור ביצועי ריבוי ליבות של כ~85% ושיפור ביצועיים גרפיים של עד 60% לעומת הדור הקודם, עם יכולת הרצה של משחקי 1080p ב-120 פריימים בשניה וזמן סוללה של עד 25 שעות.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מבחינת קישוריות, שבב ה-8cx החדש יוכל להגיע עם אחד מ-3 מודמים: Snapdragon X55/X62/X65, המציעים מהירות הורדה של עד 10Gbps, וגם את שבב ה-FastConnect 6900 של החברה עם תמיכה ב-WiFi 6/6E, התומך במהירות הורדה של עד 3.6Gbps.
Snapdragon 7c+ Gen 3
בדומה לשבב ה-8cx החדש, גם ה-Snapdragon 7c+ Gen 3 מהווה שדרוג משמעותי על פני ה-Snapdragon 7c Gen 2 הקודם של החברה, זאת למרות שהתרגלנו לכך שקוואלקום מסמנת עם “פלוס” בעיקר שידרוג תדרים בין השבבים שלה.
השבב החדש מגיע בייצור 6nm ויציע שיפור ביצועי ליבה בודדת של כ~30%, שיפור ביצועי ריבוי ליבות של כ~60% ושיפור ביצועיים גרפיים של עד 70% לעומת הדור הקודם, כאשר הוא משלב את מודם ה-Snapdragon X53 5G עם מהירות הורדה של עד 3.7Gbps ואת שבב ה-FastConnect 6700 עם תמיכה ב-WiFi 6/6E במהירות הורדה של עד 2.9Gbps.
מחשבי ה-ARM הראשונים שיתבססו על שבבי ה-Snapdragon 8cx Gen 3 ו-Snapdragon 7c+ Gen 3 צפויים להגיע לשוק בחציון הראשון של 2022.
עולם המחשוב, שמתבסס בעיקרו על מעבדי x86, מתחיל להתפצל לאחרונה לשני זרמים עיקרים – מחשבי ה-x86 שאליהם התרגלנו ומחשבי ה-ARM החדשים הכוללים את מחשבי המק של אפל המבוססים על סדרת שבבי ה-Apple M1/MAX/PRO, ומחשבי ה-PC מבוססי ה-ARM הכוללים את שבבי הסנאפדרגון של קוואלקום.
למרות שמיקרוסופט וקוואלקום החלו את פיתוח מחשבי הווינדוס על ARM עוד בשנת 2016, גם היום, 5 שנים לאחר מכן, עדיין מדובר בפתרון נישתי למדי. עם זאת, אפל עם סדרת ה-Apple M1 שלה הצליחה להציג את היכולות של ARM במחשבים, בעוד שקוואלקום עדיין אינה מציעה פתרון ברמה דומה. נותר כעת לחכות ולראות מה תציג החברה בשנה הבאה.