בדומה לנטפליקס, גם דיסני+ מתחילה להיאבק בתופעת שיתוף הסיסמאות. בהודעה פשוטה למנויים, החברה מסרה כי החל מנובמבר, משתמשיה לא יורשו לחלוק יותר את המנוי מחוץ לביתם – כרגע רק בקנדה.
האימייל המדובר נחת בתיבות הדואר של מנויי הפלטפורמה בקנדה, יחד עם דדליין מאיים של ה-1 בנובמבר. אחריו, רק מנויים שקיבלו הרשאה לחלוק את המנוי כחלק מאופציית המינוי אליה רשומים, יוכלו לעשות זאת. משתמשים אשר ייתפסו חולקים את המנוי שלהם יוכלו לאבד גישה למנוי או להביא לסגירתו לחלוטין.
החברה החלה לעדכן את תנאי השימוש כך שישקפו את המדיניות החדשה, וההסכם החדש צפוי לנחות בהמשך השנה גם בארה”ב וככל הנראה בשאר העולם במהלך 2024. בדיסני מציינים כי החברה תהיה מורשה לבחון באופן שוטף את הרגלי השימוש של המנוי, כדי לקבוע האם ישנה הפרה של תנאי השימוש.
איך זה יעבוד?
על פי הנוסח, המשתמש יוכל לגשת לפלטפורמה רק במכשירים שהוגדרו כמקושרים לביתו המרכזי. כלומר, מקבץ המכשירים השונים השייכים לשלל דיירי אותו הבית, בין אם טלוויזיות או מכשירים ניידים.
מנוסח האימייל נרמז כי דיסני שוקלים לאפשר שיתוף מנוי ביותר מבית אחד במקרים מסוימים. ייתכן והחברה תאשר שיתוף כחלק מאופציות המנוי היקרות יותר. אך מידע לגבי תנאים אלו טרם נמסר.
המלחמה בתופעת שיתוף הסיסמאות מגיעה כאשר דיסני מנסה למשוך את משתמשיה לאופציית המנוי מבוססת הפרסומות. החברה החלה להעלות מחירים למנויי הפרימיום בתקווה לבסס את מודל הפרסומות לקהל רחב יותר.
באוגוסט דיווחנו כי דיסני מתכננת להקפיץ את מחירי המנוי של דיסני+ והולו בלא פחות מ-20 אחוזים, כרגע רק בארה”ב. העלייה תגיע החל מה-12 באוקטובר.
הגבלת שיתוף הסיסמאות הוכיחה כהצלחה עבור נטפליקס, אשר זכתה לקפיצה משמעותית במספר המנויים שלה החל מסוף חודש מאי. בעוד ההגבלה הובילה גם לניתוקים רבים, בסופו של דבר נטפליקס הוסיפה 5.9 מיליון מנויים ברחבי העולם במהלך הרבעון השני של 2023, רבים מהם ודאי עם קשר ישיר להחלטה להגביל את הצפייה על פי בית.