הכישלון הגדול של אפל: תמשיך להשתמש במודמים הסלולריים של קוואלקום בעתיד הקרוב

חנות אפל באתונה צילום: אופק ביטון

חברת אפל (Apple) מנסה מזה מספר שנים לייצר מודם סלולרי משלה, כזה שיאפשר לה לנתק את הקשרים עם קוואלקום, איתה קיים סכסוך ארוך שנים.

עם זאת, נראה כי אפל לא תוכל לוותר על השימוש במודמים של קוואלקום בשנים הקרובות, כאשר לפי דיווח חדש של הוול סטריט ג’ורנל, אפל נמצאת כשלוש שנים מאחורי קוואלקום בכל הקשור לפיתוח מודמים סלולריים.

אחת המטרות הגדולות של אפל היא הגעה לעצמאות מלאה בתחום החומרה והתוכנה, כאשר הדוגמה הבולטת ביותר לכך הוא ה-Apple silicon, המהלך הגדול של החברה שהוכרז ב-2020 שמטרתו להחליף את מעבדיה של אינטל, עליהם התבססו מחשבי החברה, בשבבי ARM יעודיים, מהלך שהושלם רק השנה עם השקת מחשב ה-Mac Pro.

בזמן שבתחום המחשוב אפל הצליחה להגיעה לעצמאות, לא כך הדבר בתחום הסלולר, כאשר המכשול הגדול ביותר שלה מגיע בדמות הצורך להשתמש במודמים סלולריים של ענקית השבבים קוואלקום.

ב-2017 אפל אף התחילה סכסוך משפטי מול קוואלקום עם תביעה על סך מיליארד דולר, תביעה שהסתיימה בפשרה ב-2019.

כחלק מהניסיון של אפל להיפטר מהצורך שלה להשתמש במודמים של קוואלקום, החברה רכשה את חטיבת המודמים הסלולריים של אינטל בעלות של כמיליארד דולר ב-2019, צעד שסימן בעבור רבים התקדמות ברצון שלה להיפטר מהצורך ברכישת מודמים סלולריים מקוואלקום. אולם למרות הרכישה, עד כה לא הצליחה לשלב מודם משלה במכשיריה.

מודם ה-Snapdragon X65 5G של קוואלקום במכשיר האייפון 14 (מקור iFixit)
מודם ה-Snapdragon X65 5G של קוואלקום במכשיר האייפון 14 (מקור iFixit)

פרויקט Sinope

למרות הרצון של אפל לעצמאות בתחום המודמים הסלולריים, שילוב מודמים מהייצור של החברה במכשירים נדחה שוב ושוב, כאשר מהנדסי החברה לא מצליחים לעמוד ביעדים אותם הציבה ההנהלה, על אף השקעת המשאבים העצומים של החברה בניסיון ליצור מודם סלולרי יעודי, פרויקט שקיבל את השם Sinope.

לפי הדיווח, אפל נמצאת כשלוש שנים מאחורי המודמים הסלולריים של קוואלקום, כאשר נכון להיום אבות הטיפוס של המודמים הסלולריים אותם הצליחה לייצר החברה מציגים ביצועי מהירות נחותים בהשוואה למודמים של קוואלקום, תוך כדי שהם מתחממים יותר מדי, דבר בעייתי במיוחד בתחום הסלולר.

הכישלון של אפל לייצר מענה למודמים של קוואלקום בעבור מכשירי החברה הוביל אותה להאריך את חוזה רכישת המודמים עד לשנת 2026, כאשר כל מה שנותר לראות הוא האם הפעם פרק הזמן הנוסף יאפשר לאפל לפתח מודם סלולרי ראוי שיוכל להחליף את המודמים של קוואלקום.

השוואת מפרטים