לאחר ההסכם: אפל תשלם עד 4.7 מיליארד דולר לקוואלקום

שלט קוואלקום צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי

עם פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2019 חושפת קוואלקום מידע אודות גובה התשלומים שתקבל מאפל לאחר שהגיעו שתי החברות להסדר בסכסוכים ארוכי השנים בין השתיים. בקוואלקום מציינים כי סכום הנע בין 4.5 ועד 4.7 מיליארד דולר יועברו אליה במהלך הרבעון השני של השנה שיסתיים בסוף יוני.

בתום שנתיים של סכסוכים הודיעו אפל וקוואלקום בחודש אפריל 2019 כי הגיעו להסדר שיאפשר לשתיים להשאיר מאחור את המחלוקות המשפטיות הרבות שנגלעו ביניהן במהלך תקופה זו, כאשר לצד זאת החברות חתמו גם על הסכים פטנטים למשך תקופה בת שש שנים עם אפשרות הארכה לשנתיים נוספות וכן על הסכם ארוך טווח לאספקת שבביה של קוואלקום המיועדים עבור המוצרים שמפתחת אפל.

ובינתיים התוצאות שמציגה קוואלקום אינן מעודדות. החברה רשמה ירידה של 6% בהכנסות משנה לשנה עם סך מכירות של 4.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2019 אל מול 5.2 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. מתוך כך, הכנסותיה מתחומי המוצרים והשירותים (QCT) נמדדו בכ-3.7 מיליארד דולר, שם ראתה החברה ירידה של 4% משנה לשנה, אליה נלווית צניחה של 17% במשלוחי שבבי ה-MSM (כולל מערכות על שבב מדגמי Snapdragon). בסה”כ שלחה קוואלקום 155 מיליון שבבי MSM במהלך הרבעון הראשון של השנה, מול 187 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

החטיבה השנייה של קוואלקום, QTL, ממנה מקבלת החברה תמלוגים בגין השימוש של חברות שונות בפטנטים שלה, רשמה ירידה של 8% בהכנסות משנה לשנה עם נתון של כ-1.1 מיליארד דולר. בחברה מציינים כי חלק מההכנסות של חטיבת QTL ברבעון זה וברבעון הקודם הגיעו מתוך הסכם תמלוגים מקדים שנחתם עם חברת Huawei על סך של 150 מיליון דולר עבור כל אחד מהרבעונים.

השוואת מפרטים