חברת ARM יוצאת להנפקה לפי שווי של כ-54.5 מיליארד דולר

שלט ARM (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי

חברת ARM, המפתחת את ארכיטקטורות השבבים הפופולריות בעולם המובייל, יוצאת היום להנפקת מניותיה לציבור. החברה תירשם תחת הסימול “ARM” בבורסת הנאסד”ק, כאשר היא צפויה לגייס קרוב ל-5 מיליארד דולר במסגרת ההנפקה.

מניותיה של ARM יחזרו להיסחר בבורסה כ-7 שנים לאחר שנרכשה על ידי תאגיד ההשקעות סופטבנק (Softbank) עבור סכום של 32 מיליארד דולר. מחיר ההנפקה עומד ברף הגבוה של הטווח הצפוי, שנע בין 45-51 דולר, ומכאן שהחברה תגייס סכום של כ-4.87 מיליארד דולר במסגרת ההנפקה, זאת לפי עלות של 51 דולר לכל אחת מ-95.5 מיליון המניות שיונפקו.

הגיוס הנוכחי יעמיד את שוויה של ARM בהנפקה על כ-54.5 מיליארד דולר, מחיר הגבוה בכ-36% מזה אותו הציעה חברת Nvidia בספטמבר 2020, בעסקה שבוטלה סופית בפברואר 2022.

המוצרים של ARM נמצאים בשימוש בשבבים רבים בתעשיית המובייל ומניעים את המעבדים של לא מעט המכשירים המוכרים בשוק, בהם כאלה של חברות כמו סמסונג, אפל, גוגל ו-Nvidia. חברות אלו ציינו כי ישתתפו בהנפקה וירכשו ממניותיה של ARM, כשאליהן יצטרפו גם חברות נוספות, בהן אינטל, AMD ויצרנית השבבים הטיוואנית TSMC.

באשר לנתוניה הפיננסיים של החברה, נכון לעדכון האחרון, שפורסם עם הגשת מסמכי ההרשמה לקראת ההנפקה באוגוסט, עמדו הכנסותיה של החברה בשנים 2022 ו-2023 על כ-2.7 מיליארד דולר בכל שנה, זאת מול כ-2 מיליארד דולר בכל שנה בשנים 2020 ו-2021.

הרווח הנקי גם הוא צמח, מ-388 מיליון דולר ב-2021 ל-549 ו-524 מיליון דולר בשנים 2022 ו-2023, בהתאמה.

שנה פיסקלית (מסתיימת ב-31.3)הכנסות ARM
20232.68 מיליארד דולר
20222.7 מיליארד דולר
20212.03 מיליארד דולר
20201.98 מיליארד דולר
20191.809 מיליארד דולר
20181.788 מיליארד דולר
20171.823 מיליארד דולר
20161.689 מיליארד דולר

השוואת מפרטים