חברת הטכנולוגיה היפנית סופטבנק (Softbank), הודיעה כי תרכוש את מתכננת השבבים ARM הבריטית בעיסקה של 32 מיליארד דולר, כולה במזומן. הכנסת ARM אל עסקיה הענפים מאוד של החברה היפנית תעניק לסופטבנק דריסת רגל בעולם השבבים וה-IoT.
“ARM תהיה תוספת אסטרטגית מצוינת“, אמר המנכ”ל (והמייסד) מסיושי סון בהודעה, “זו אחת הרכישות החשובות שעשינו אי פעם“. זהו מהלך מהיר של המייסד זמן לא רב אחרי שהדיח את ניקש אורורה (לשעבר בכיר בגוגל) והחזיר לעצמו את מושכות הניהול לאור חילוקי דעות קשים ביניהם.
סופטבנק תעביר לבעלי המניות של ARM סכום של 17 פאונד למניה, 43% מעל למחיר הסגירה האחרון של המניה בבורסת לונדון. אין ספק שסון ניצל את ההזדמנות בנפילת ערכו של הליש”ט הבריטי לאחר הברקזיט. הליש”ט איבד כ-10% מול היין לאחר החלטת בריטניה לצאת מהאיחוד האירופי, משמע התחזקות היין מעניקה ליפנים יותר כוח לקנות נכסים בבריטניה.

סופטבנק הוא תאגיד אינטרנט, תקשורת וטכנולוגיה ענק. לקבוצת יש אחזקות בספקיות תקשורת אמריקניות (בינהן אחזקת רוב ב-Sprint), אתרי מסחר ברשת (30% מ-Snapdeal ההודית), גיימינג (בחודש שעבר מכרה את Supercell לטנסנט הסינית לפי שווי של מעל ל-10 מיליארד דולר) ומשקיעה בהמון סטארטאפים. החברה ידועה גם בזכות הרובוטים האינטראקטיביים שלה.
ARM Holdings מוכרת לנו כחברה שאחראית לארכיטקטורת המעבדים הדומיננטית ביותר בשוק הסלולר. כ-15 מיליארד שבבים בתצורה שיצרה החברה נמכרו רק ב-2015. מטה החברה שוכן בעיר קיימברידג’, היכן שיושבת האוניברסיטה הידועה. החברה סבלה מירידה בהכנסות לאור האטת מכירות הסמארטפונים בעולם, אך סופטבנק למעשה מהמרת שהידע והיכולות שלה יהיו מהותיות בעולם ה-IoT. מה גם ש-ARM מחזיקה בתיק פטנטים לא מבוטל.