חוזרת לבורסה: ARM תנפיק את מניותיה לציבור בנאסד”ק

שלט ARM (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי

חברת ARM צפויה לחזור בקרוב להיסחר בבורסה, זאת כ-7 שנים לאחר שנרכשה על ידי תאגיד ההשקעות סופטבנק (Softbank). החברה הגישה מסמכי הרשמה (F-1) לקראת הנפקתה תחת הסימול “ARM”, כאשר הפעם תונפק החברה בבורסת הנאסד”ק בארה”ב, ולא בבורסה בלונדון כפי שהיה בעבר.

במהלך 3 השנים האחרונות חיפש תאגיד סופטבנק דרך לממש את רווחיו בהשקעה שביצע ב-ARM, אך לאחר שנסיונות מכירתה של החברה לאנבידיה נכשלו בפברואר 2022, חזרו בסופטבנק לבחון את תהליך ההנפקה.

חברת ARM מפתחת ארכיטקטורות למעבדים ואת מוצריה ניתן למצוא כיום במרבית הטלפונים בשוק. את השבבים של ARM ניתן למצוא במוצרים של מגוון רחב של חברות מוכרות בשוק, כאשר לפי החברה העדכון האחרון מדבר על מעל 260 חברות, בהן אינטל, אנבידיה, סמסונג, קוואלקום, אמזון, אלפבית (גוגל) ו-AMD, כאשר גם שבבי של אפל עבור מכשירי האייפון מבוססים על הארכיטקטורה של החברה.

הבעלים הנוכחיים של החברה, תאגיד סופטבנק היפני רכש את מניותיה בשנת 2016, עד אז נסחרה החברה בבורסה בלונדון. במעמד הרכישה ביולי 2016, שילמה סופטבנק סכום של 32 מיליארד דולר עבור רכישת ARM, מחיר ששיקף באותה עת פרמיה של מעל 40% על מחיר מניית ARM בבורסה בלונדון, בה נסחרה. ARM הפכה לאחר מכן לחברה פרטית תחת התאגיד היפני.

נתונים פיננסיים

בשלב זה לא קיימים פרטים אודות מחיר ההנפקה או כמה מתכננת ARM לגייס, אך במסגרת המסמך שפירסמה, החברה כן חושפת נתונים פיננסיים מעודכנים לשנים הפיסקליות (שמסתיימות ב-31 במרץ) 2021, 2022 ו-2023.

העדכון החדש מעיד על המשך הצמיחה של החברה בהכנסות, כאשר בשנים 2022 ו-2023 עמדו הכנסותיה על כ-2.7 מיליארד דולר בכל שנה, מול כ-2 מיליארד דולר בכל שנה בשנים 2020 ו-2021. הרווח הנקי גם הוא צמח, מ-388 מיליון דולר ב-2021 ל-549 ו-524 מיליון דולר בשנים 2022 ו-2023, בהתאמה.

שנה פיסקלית (מסתיימת ב-31.3)הכנסות ARM
20232.68 מיליארד דולר
20222.7 מיליארד דולר
20212.03 מיליארד דולר
20201.98 מיליארד דולר
20191.809 מיליארד דולר
20181.788 מיליארד דולר
20171.823 מיליארד דולר
20161.689 מיליארד דולר

השוואת מפרטים