קונים פחות טלפונים? סלקום מדווחת על ירידה של כ-17.7%

שלט לוגו סלקום (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אחרי שחשפה פלאפון ירידה בהכנסות שנבעה לטענתה מירידה במכירות הטלפונים, מגיע כעת תורה של חברת סלקום, שמציגה גם היא ירידה (17.7%-) במכירות ציוד הקצה, הן במגזר הנייד (סלולרי) והן במגזר הנייח.

הירידות עליהן מדווחות שתיים מחברות הסלולר הגדולות בישראל מעידות על כך שישראל לוקחת גם היא חלק בצמצום רכישות הטלפונים, זאת בדומה למגמה שראינו בעולם דרך דוחותיה של חברת המחקר IDC מוקדם יותר השבוע, כאשר בסלקום מסבירים זאת כתוצאה של “ירידה בהכנסות ממכירות ציוד קצה במגזר הנייד, בין היתר מתאריכי השקה שונים של דגמים מובילים ברבעון הנוכחי מול הרבעון המקביל.

סך הכנסותיה של סלקום ממכירת ציוד היו 247 מיליון ש”ח ברבעון השני השנה, וכאן מדובר, כאמור, בירידה של כ-17.7% משנה לשנה, כאשר במבט רחב יותר על מחצית השנה הראשונה (2023) ניתן למצוא ירידה מעט מתונה יותר של קרוב ל-11% (מ-597 מיליון ש”ח במחצית הראשונה של 2022 ל-533 מיליון ב-2023).

עליה במכירות, ירידה ברווח

למרות השפעת הירידה במכירות הטלפונים, בסלקום מצליחים לרשום עליה קלה בהכנסות, זאת הודות לגידול מההכנסות מחבילות הסלולר. בחברה מדווחים על הכנסות בגובה 1.07 מיליארד ש”ח בתום הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני, זאת מול הכנסות בגובה 1.069 מיליארד שנה קודם לכן.

את הרבעון השני מסכמת סלקום עם רווח תפעולי של 50 מיליון ש”ח, כשמדובר בירידה מנתון של 95 מיליון ברבעון המקביל ב-2022.

בחברה מסבירים כי למרות הירידה, ההשפעה על הרווח הנקי, שעמד על 5 מיליון ש”ח ברבעון השני, מגיעה כתוצאה מהוצאה חד פעמית בגין הפרשה לתביעות משפטיות, וכי בנטרול השפעה זו סיכמה החברה את הרבעון עם רווח נקי של 37 מיליון ש”ח (בהשוואה ל-39 מיליון ברבעון המקביל אשתקד).

עליה במנויי הסלולר, הסיבים והטלוויזיה

בסלקום מעידים על כך שהעליה בהכנסות ברבעון השני נבעה ברובה מעליה בהכנסות מחבילות הסלולר, זו התאפשרה הודות לצמיחה בבסיס המנויים, שהסתכם ב-3.487 מיליון. מדובר בעליה של כ-21 אלף מנויים בהשוואה לנתוני הרבעון הראשון של 2023, ובגיוס של כ-141 אלף מנויים בהשוואה לנתוני הרבעון השני של 2022.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) עלתה גם כן, מ-48.6 ש”ח ברבעון הראשון של השנה ל-49 ש”ח ברבעון השני, זאת בדומה לנתון שהציגה החברה שנה קודם לכן.

מספר המנויים לסלקום TV גם הוא עלה מעט, מ-259 אלף ברבעון הראשון ל-260 אלף ברבעון השני.

כמות המתחברים לאינטרנט בסיבים דרך סלקום עלתה ל-219 אלף, זאת מול 204 אלף ברבעון הראשון של השנה ו-162 אלף ברבעון השני של 2022.

לדוחות סלקום המלאים (באתר מאי”ה)

השוואת מפרטים