לאחר פרסום הדוחות הכספיים של כמה מהחברות המובילות את תחום הטלפונים כיום, בהן סמסונג ואפל, היינו עדים לירידה בהכנסות בתחום, את זו מאשר גם הדוח האחרון של חברת המחקר IDC, שמעיד על המשלוחיים הכמותיים של הטלפונים במהלך הרבעון השני של השנה.
על פי הפרסום של IDC, משלוחי הטלפונים הצטמצמו בקרוב ל-8 אחוזים במהלך הרבעון השני ובהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר כל החברות בראש הרשימה, פרט לאחת, הציגו ירידה שנתית בכמות המשלוחים.
אפל, סמסונג ושיאומי בירידה
את הירידה הגדולה ביותר ברבעון השני מציגה שיאומי, זו שלחה על פי הדוח 33.2 מיליון מכשירים, ירידה של 16% משנה לשנה, אך לא הרחק מאחוריה ניתן למצוא את סמסונג, שהציגה ירידה שנתית של 15.2%.
בדוחותיה האחרונים הציגה סמסונג ירידה של כ-13% בהכנסות מחטיבת המובייל, אלו הסתכמו בכ-25 טריליון וון (כ-19.6 מיליארד דולר), זאת בזמן שהרווחיות של חטיבה זו צמחה בכ-16% לסך של 3.04 טריליון וון (כ-2.4 מיליארד דולר).

על פי IDC, סמסונג אחזה בכ-20.2% משוק הטלפונים במהלך הרבעון השני של השנה, כשהיא שולחת 53.5 מיליון מכשירים. מדובר בפער משמעותי מול הבאה בתור ברשימה, אפל, ששלחה 42.5 מיליון יחידות, נתון שמבטא ירידה של 6.3% משנה לשנה והקנה לה נתח שוק של כ-16% ברבעון האחרון.
למרות הירידה הכמותית המוצגת בדוח של IDC, באפל דיווחו לאחרונה על ירידה של כ-2.5% בלבד בסעיף ההכנסות ממכירות האייפון, כאשר סך ההכנסות ממכירות האייפון ברבעון עמד על קרוב ל-40 מיליארד דולר.
שחקנית קבועה נוספת ברשימה היא חברת OPPO, גם היא הציגה ירידה (7.6%-) בכמות המשלוחים ברבעון השני, עם סך של 25.4 מיליון יחידות ונתח שוק של 9.6%. אך לצידה הפעם לא ניתן למצוא את חברת VIVO, שנושלה מהרשימה לטובתה של אחרת.

Transsion בעליה
שמה של החברה פחות מוכר בנוף הטלפונים, אך מדובר באחת מהשחקניות המשמעותיות בו, עם מותגים במחירים נמוכים כמו Infinix, Itel ו-Tecno, שזכו להצלחה גדולה באפריקה ובמדינות נוספות, כמו הודו, אמריקה הלטינית ובדרום אסיה.
בכניסתה הראשונה לרשימת 5 הגדולות בכל הנוגע לכמות משלוחי הטלפונים, Transsion רושמת לעצמה “שיוויון” עם OPPO, כשעל פי הדוח של IDC היא שלחה 25.3 מיליון יחידות במהלך הרבעון השני ורשמה עליה שנתית של 34.1%.