בזק מציגה צמיחה מרשימה במספר מנויי הסיבים ו-yes עוברת לרווח

דגלון בזק צילום: רונן מנדזיצקי

חברת בזק פירסמה את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון השני של השנה, בהם היא מדווחת על המשך האימוץ של רשת האינטרנט מבוססת הסיבים, כאשר לצד זאת היא חושפת ירידה בהכנסות של החברה הבת פלאפון ורווח תפעולי של yes בפעם הראשונה מזה שנה.

את הרבעון השני מסכמת בזק עם 424 אלף מנויים לסיבים, המעידה על צמיחה של כ-21% בהשוואה לנתוני הרבעון הראשון של השנה.

מדובר בנתון הכולל את המנויים הקמעונאים ואת מנויי האינטרנט במסגרת השוק הסיטונאי (תשתית בזק, מנוי בפועל דרך חברות אחרות), כאשר בחברה מציינים כי נכון למועד פרסום הדוח (9.8.2023) פריסת הסיבים האופטיים הגיעה כבר 1.884 מיליון משקי בית בישראל, מהם מחוברים בפועל 457 אלף.

פלאפון

הכנסותיה של ספקית הסלולר פלאפון ירדו בכ-2.3% משנה לשנה והסתכמו ב-585 מיליון ש”ח ברבעון השני, כאשר הרווח התפעולי ירדה בכ-6% עם סך של 49 מיליון ש”ח. בחברה מסבירים כי עיקר הירידה נובעת מצמצום בכמות המכשירים שנמכרו.

מספר המנויים גם הוא ירד אל מול נתוני השנה הקודמת, כאשר את הירידה ניתן לייחס למנויי הפריפייד (427 אלף מול 514 אלף ברבעון המקביל), בעוד שמספר מנויי הפוסט פייד דווקא עלה בכ-54 אלף. סך המנויים בסוף הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני עמד על 2.593 מיליון (מול 2.636 מיליון ברבעון המקביל אשתקד).

בפלאפון מציינים גם את העליה במספר המנויים לחבילות דור 5 יעודיות, עם נתון של 898 אלף מנויים מול 834 אלף ברבעון ראשון ו-677 אלף ברבעון מקביל ב-2022.

ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU) עמדה על 58 ש”ח בתום הרבעון השני, עליה קלה מול 57 ש”ח ברבעון ראשון ונתון דומה ברבעון המקביל.

לוגו פלאפון
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

yes

הכנסותיה של חברת צמחו בכ-6.3% משנה לשנה והסתמכו ב-336 מיליון ש”ח ברבעון השני של 2023, והרווח התפעולי עמד על 26 מיליון מול הפסד של 2 מיליון ש”ח ברבעון המקביל של 2022. מדובר ברווח הראשון עליו מדווחת החברה מזה שנה.

בחברה מסבירים כי העליה נבעה בעיקר מגידול בהכנסות המגיעות מחבילות המשלבות טלוויזיה וסיבים יחד, וכן משיתופי פעולה עם ספקי תוכן בינלאומיים (דוגמת דיסקברי+), שהובילו להכנסות נוספות.

מספר המנויים ירד במעט אל מול הרבעון הראשון של השנה והסתכם ב-579 אלף (מול 580 אלף ברבעון ראשון), אך מדובר בעליה שנתית מול נתון של 567 אלף מנויים ברבעון המקביל אשתקד.

מתוך סך המנויים רשמה yes סך של 364 אלף מנויים לשירות מבוסס האינטרנט (IP) yes פלוס, זאת מול 348 אלף ברבעון ראשון ו-280 אלף ברבעון מקביל, כאשר סך מנויי סטינג TV עמד על  111 אלף (מול 108 אלף ברבעון ראשון ו-94 אלף ברבעון המקביל.

ההכנסה החודשית הממוצעת  ממנוי טלוויזיה (ARPU) עמדה על 185 ש”ח ברבעון השני, זאת מול 185 ש”ח ברבעון ראשון ו-184 ברבעון המקביל.

לדוחות המלאים (מאי”ה)

השוואת מפרטים