אפל נוהגת להציג ארבעה מכשירי אייפון בכל שנה, זאת פרט לשנים בהם הציגה את דגם ה-iPhone SE בנוסף לדגמי הדגל אותם היא נוהגת לחשוף מידי שנה סביב חודש ספטמבר, אך בשנה הבאה הדבר עשוי להשתנות, כאשר על פי הערכות אנו עשויים למצוא דגם פרימיום נוסף ויקר יותר שעשוי להיקרא “אייפון אולטרה” (iPhone Ultra).
את הדברים מציע כתב בלומברג מארק גורמן והם מבוססים בחלקם על דבריו של מנכ”ל אפל טים קוק בשיחת הועידה למשקיעים לאחר פרסום דוחותיה הכספיים האחרונים של החברה, ובחלקם על הדלפות שרמזו על יצירת הבדלים עמוקים יותר בין הדגמים השונים של האייפון בהמשך הדרך.
דבריו של קוק בשיחת הועידה מאוד מרומזים והוא לא אומר באופן מפורש כי אפל עומדת להציג אייפונים ברמות מחיר גבוהות יותר, אך בשאלה שמגיעה מאנליסט המתייחסת ליכולת של החברה לשמור על רמות מחיר ממוצעות (ASP) גבוהות, משיב קוק כי הוא מאמין שאנשים יהיו מוכנים להגדיל את ההוצאה על הטלפונים שלהם מאחר שמדובר בכלי משמעותי מאוד בחייהם כיום, כזה שמשמש אותם כארנק לתשלומים, מספק להם מידע בריאותי, מנהל להם את הבית החכם ועוד.
עליות המחירים של האייפון
כדי שתוכל לשמור על מחיר מכירה ממוצע (ASP) גבוה עבור מכשירי האייפון פעלה אפל לאורך השנים, ובעיקר תחת פיקודו של טים קוק, לא רק להעלאות מחירים על דגמים קיימים, אלא גם להצגת דגמים חדשים ברמות תמחור גבוהות יותר.
אם בתחילת הדרך נמכרו המכשירים בכ-500 דולר, במהרה עלה המחיר ל-650 ובשנת 2014 הציגה החברה לראשונה את האייפון 6 פלוס, שהציע מסך גדול יותר ומחיר תואם – 749 דולר.
עם השנים המשיך המחיר לעלות, עד שבשנת 2017 עמדנו מול ה-iPhone X, דגם פרימיום חדש לחלוטין הנפרד מהסדרה העיקרית ומוצע לראשונה במחיר של כ-1000 דולר.
ב-2020 כבר עברה אפל למודל אותו אנו מכירים היום – 4 מכשירי אייפון, שניים מהם ממותגים כדגמי “פרו” ומוצעים במחיר המגיע עד 1599 דולר עבור דגם ה-iPhone 14 Pro Max עם אחסון בנפח 1TB.
הבסיס ל-iPhone Ultra
למחירים הגבוהים של האייפון אפל כבר הרגילה את השוק ואף שהאסטרטגיות שלה בשכנוע רוכשים פוטנציאלים לרכוש את מכשיר האייפון היקר ביותר אותו היא משווקת ברורות, אין הדבר עוצר את המכירות הגבוהות של המכשירים.
כדי לשכנע אנשים לרכוש דגמים יקרים יותר אפל הפרידה בין דגמי ה”פרו” והדגמים הרגילים בסדרה, כאשר ההבדלים בין הדגמים העמיקו עוד יותר עם הצגתה של סדרת האייפון 14. בצד המצלמות, המסכים והמעבד מספקים יתרון דגמי ה”פרו” על פני הדגמים הרגילים וההבדלים הללו מושכים את הקונים לכיוון של הדגמים היקרים יותר.

על פי הדיווחים האחרונים בנושא, עם דגמי האייפון 15 אפל עשויה להעמיק את ההבדלים הללו ואף ליצור יתרון נוסף לדגם היקר ביותר שלה על פני דגם ה”פרו” הקטן יותר, כך שה-iPhone 15 Pro Max עשוי להציע מצלמת פריסקופ שתספק רמת זום גבוהה יותר בהשוואה לדגמים האחרים.
על פי גורמן, למרות העמקת ההבדלים בין הדגמים אותם מתכננת אפל, מכשיר iPhone Ultra יהיה דגם נפרד ולא כזה שיחליף את האייפון פרו מקס, ואם זה המקרה אז אפל עשויה להציג עבורו כמה עדכונים נוספים בצד המעבד והמצלמות, ואולי אף מסך גדול יותר.
התייחסות להצגת עיצוב ללא חוטים כלל גם היא מגיעה מצידו של גורמן כשהוא מדבר על האייפון אולטרה. לא מדובר בפעם הראשונה בה אנו שומעים על האפשרות, כאשר עדויות על תכניותיה של אפל להוציא החוצה את כל החיבורים מהאייפון כבר צצו כמה פעמים בשנים האחרונות.
לבסוף ישנה הוכחת ההיתכנות שהציגה המתחרה הגדולה סמסונג, זו משווקת בשנים האחרונות את דגמי ה-Galaxy S Ultra שלה, המציגים תכונות העדיפות על אלו שמקבלים רוכשי המכשירים האחרים בסדרת הדגל מידי שנה. דגמי האולטרה של סמסונג זוכים לפופולריות גבוהה וזו עשויה להיות סיבה טובה עבור אפל להציג דגם אולטרה משלה.
עדיין מוקדם לומר שהאייפון אולטרה יהיה מכשיר שנוכל לראות מול עינינו, בטח כשאנו עדיין במרחק של כשנתיים מהמועד עליו מעיד גורמן, אך עם עבר של הצגת מכשירי פרימיום ברמות תמחור גבוהות (iPhone X), הצגת הבדלים בין דגמים קיימים כדי לשכנע אנשים לרכוש מכשירים יקרים יותר (iPhone Pro) ומתחרים גדולים שכבר עשו זאת לפניה בהצלחה בפועל (Galaxy S Ultra), ה-iPhone Ultra הוא אינו דבר כה דמיוני.