עם חשיפת התוצאות הכספיות שלה לרבעון שחתם את 2022 מדווחת אפל כי חצתה לראשונה את רף 2 המיליארד עבור מכשירים בהם נעשה שימוש פעיל. “במהלך הרבעון שהסתיים בסוף דצמבר הגענו לאבן דרך חשובה ואנו נרגשים לדווח כי יש לנו עכשיו יותר מ-2 מיליארד מכשירים הפעילים“, ציין מנכ”ל החברה טים קוק.
בעוד שאפל רושמת לעצמה את ההישג החשוב, יש לזכור כי ההתייחסות היא אינה רק למכשירי האייפון, אלא לכל קטגוריות המוצרים של החברה, כולל מכשירים המשתמשים במערכות ההפעלה iOS, iPadOS, tvOS, watchOS ו-macOS.
הישג דומה רשמה גוגל עם מערכת ההפעלה אנדרואיד עוד בשנת 2017, כאשר במהלך כנס המפתחים שלה בשנת 2021 הודיעה החברה כי חצתה את רף 3 המיליארד.
עליה במכירות האייפד ובחטיבת השירותים
הישג גדול נוסף קבעה חטיבת השירותים של החברה, כשהציגה הכנסות שיא של 20.8 מיליארד דולר במהלך הרבעון, המשקפות צמיחה שנתית של כ-6.4%.
חטיבת האייפד גם היא הציגה צמיחה במהלך הרבעון עם הכנסות בגובה של כ-9.4 מיליארד דולר, המשקפות עליה של כ-29.6% משנה לשנה.

מוכרת פחות אייפונים
החדשות אודות יותר מ-2 מיליארד מכשירים פעילים מגיעות על רקע רבעון חלש יותר עבור החברה, כאשר סעיף ההכנסות הצטמק בכ-5.5% והסתכם בכ-117.1 מיליארד דולר. בצד הרווח התפעולי מדווחת החברה על כ-36 מיליארד דולר, ירידה של כ-13% משנה לשנה.
מכירות האייפון ספגו ירידה של כ-8% משנה לשנה והסתכמו בכ-65.8 מיליארד דולר. אפל אינה מדווחת על כמות הטלפונים שנמכרו, אך על פי פרסום של חברת המחקר IDC היא הציגה ירידה של קרוב ל-15% במשלוחי הסמארטפונים ברבעון הרביעי של 2022, אלו הסתכמו ב-72.3 מיליון מכשירים.
במבט שנתי הכניסה אפל קרוב ל-200 מיליארד דולר ממכירות מכשירי אייפון במהלך 2022, כאשר חברות המחקר IDC ו-Omedia מציגות הערכות לפיהן שלחה החברה בין 226-231 מיליון מכשירים במהלך השנה כולה.

לצד הירידה במכירות של חטיבת האייפון רשמו גם חטיבות המק והמוצרים הלבישים והמחוברים ירידות במהלך הרבעון הרביעי של השנה הקודמת.
אפל מדווחת על ירידה של כ-29% במכירות מחשבי המק, אלו הסתכמו בכ-7.7 מיליארד, בעוד שחטיבת המוצרים הלבישים והמחוברים, הכוללת את שעוני ה-Apple Watch, רמקולי ה-HomePod ועוד, הציגה נתון של כ-13.5 מיליארד דולר בסעיף ההכנסות, המשקף ירידה של כ-8.2% משנה לשנה.