סמסונג מכוונת להשקת דגם ה-Galaxy Note הבא ב-2022

Galaxy Note 20 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Galaxy Note 20 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

דיווחים רבים הזכירו בעבר את האפשרות כי סמסונג תנטוש את סדרת ה-Galaxy Note ולא תשיק מכשיר חדש השנה, כאשר בין הסיבות העיקריות הוזכרה סדרת המכשירים המתקפלים Galaxy Z Fold, אשר תתפוס את מקומה. בסמסונג לא התייחסו מפורשות לנושא עד עכשיו, אך בכנס משקיעים של החברה מציין המנכ”ל המשותף די ג’יי קו (DJ Koh) כי יהיה קשה מאוד להשיק את מכשיר ה-Note הבא במהלך המחצית השנייה של 2021, וכי בחברה מכוונים להשקה רק בשנה הבאה.

ההתייחסות של סמסונג מגיעה לאור דיווחים על מחסור חמור בשבבים שחילחל מתעשיית הרכב אל תעשיות נוספות, בהן גם תעשיית הטלפונים. סמסונג היא אמנם אחת מהיצרניות הגדולות ביותר של שבבים בעולם, המייצרת שבבים לא רק עבור המכשירים שלה, אלא גם עבור חברות ענק אחרות, דוגמת קוואלקום. על פי קו, הדרישה הגבוהה לשבבים עולה על ההיצע, מה שיגרום לדחייה של השקות מוצרים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

דיווחים אודות חוסר בשבביה של קוואלקום כבר הגיעו קודם לכן ואלו ככל הנראה מהווים חלק מההשפעה גם על סמסונג, אשר נוהגת לשווק מוצרים עם שבביה של קוואלקום בשווקים שונים ועבור קטגוריות מוצרים שונות. כך למשל, סדרת ה-Galaxy S21 שהושקה מוקדם יותר השנה אמנם מגיעה עם שבבי ה-Exynos 2100 לרוב השווקים בעולם, אך בארה”ב ובשווקים נבחרים נוספים, משתמשת החברה בשבבי ה-Snapdragon 888 של קוואלקום.

אף שהוא מתייחס לאפשרות כי הההשקה של סדרת ה-Galaxy Note לא תתקיים השנה, אלא רק ב-2022, קו מפריך את הדיווחים אודות סוף דרכה של הסדרה ומציין רק כי זה לא פשוט להשיק שתי סדרות דגל בשנה אחת. בסמסונג כבר השיקו את סדרת הדגל Galaxy S21 מוקדם יותר השנה והיום (ד’, 17.3) מתוכנן אירוע ההכרזה על סדרת הביניים Galaxy A, כאשר בהמשך השנה צפויה החברה להציג דגמים חדשים בסדרות ה-Galaxy Z Fold וה-Galaxy Z Flip.

השוואת מפרטים