דיווח חדש של אתר החדשות רויטרס, מצביע על כך שקוואלקום (Qualcomm) מתקשה לספק את הדרישה הגוברת בשוק לשבבי החברה, מצב שהוביל לחוסר בזמינות השבבים ליצרנים השונים, בהם יצרני סלולר דוגמת סמסונג ושיאומי הנתקלים במצב בו אין לחברות מספיק משבביה של קוואלקום על מנת לעמוד בצרכי הייצור שלהם.
קוואלקום נחשבת לאחת משלוש יצרניות שבבי הסלולר הגדולות בשוק יחד עם סמסונג ומדיה-טק, כאשר מלחמת הסחר בין ארה”ב וחברת וואווי הובילה לגידול בדרישה לשבבי החברה עקב הרצון הגדול של היצרנים השונים לתפוס את מקומה של וואווי בשוק. דרישה זו עלתה על הציפיות של קוואלקום והובילה למצב של חוסר מעשי בשבבי החברה ללקוחותיה, חוסר שאף מגביר את הביקוש ואיתו גם את המחיר של שבבי קוואלקום.
בעוד שקוואלקום מסרה כי הדרישה של השוק מהחברה גבוהה מההיצע הזמין שלה, מספר מקורות מציגים באור שונה ובעייתי יותר את המצב. שני מקורות הקשורים לסמסונג מסרו לרויטרס כי קיים מחסור בשבבי קוואלקום למכשירי השוק הנמוך ושוק הביניים של סמסונג ואף מחסור אפשרי בשבב ה-Snapdragon 888 החדש של החברה לשוק הגבוה.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
מקור בכיר בחברה אחרת חיזק את המידע עם צפי לירידה בכמות המכשירים אותם החברה שלו תשלח השנה עקב חוסר הזמינות בשבבי קוואלקום בשוק, ואילו לו וייבינג (Lu Weibing), סמנכ”ל בכיר בשיאומי, אף אמר כי לא מדובר במחסור בשבבים אלא במחסור חמור בשבבים.
כפי שקורה לא מעט במקרים של היצע נמוך וביקוש גבוה, יצרנים שונים החלו לאגור את השבבים של קוואלקום על אף שאין ביכולתם להשתמש בהם בקצב הייצור הנוכחי, וזאת על מנת שלא יווצר אצלם חוסר, מהלך שגורר איתו עלייה במחירי השבבים ומחסור חמור אף יותר.
כל מה שנותר זה להמתין ולראות האם ומתי קוואלקום תצליח להגביר את קצב הייצור על מנת שידביק את רמת הביקוש לשבבים שלה בשוק.