פרטים ראשונים על שבבי הדור הבא של קוואלקום למחשבים מבוססי ARM נחשפים בהדלפה

שלט קוואלקום צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי

שוק מעבדי ה-ARM למחשבים הופך לדבר “החם הבא” וזאת לא רק בגלל רכישת ARM על ידי אנבידיה וההתנגדות לרכישה על ידי גוגל, מיקרוסופט וקוואלקום. הדלפה חדשה מציגה את צמד מערכות השבבים הבא של קוואלקום (Qualcomm), ה-SC8280 ו-SC8280XP המיועדים לדור הבא של מחשבי ה-ARM, כאשר בניגוד לדורות הקודמים הם צפויים להגיע ללא ליבות “חסכוניות” כלל.

בעוד שתחום מעבדי ה-ARM לשוק הביתי תפס תאוצה עם הצגת שבב ה-Apple M1 של אפל והמחשבים המבוססים עליו, קוואלקום עובדת מזה מספר שנים בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט על פיתוח מערכת שבבים מבוססת ARM המיועדת עבור שוק הניידים, עם שבבי ה-Snapdragon 8cx ו-Snapdragon 8cx 5G. המידע החדש מציג פרטים ראשונים על שבבי ה-SC8280 ו-SC8280XP הבאים של קוואלקום, שנועדו לתת מענה לא רק ל-Apple M1 הנוכחי של אפל, אלא גם ל-Apple M1X הבא וה-Exynos 2200 של סמסונג.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

שבבי ה-SC8280 ו-SC8280XP צפויים להיות הגדולים ביותר של קוואלקום עד היום, כאשר נראה כי החברה בחרה לזנוח את עיצוב ה-LITTLE.big של ARM ולהציע במקום זה ליבות חזקות (Gold) בתדר של 2.43GHz וליבות חזקות יותר (+Gold) בתדר של 2.7GHz.

אפשר להניח כי השבבים החדשים יתבססו על ליבות ה-Cortex-A78C היעודיות של ARM למחשבים, למרות שלא מדובר על נושא מחייב בשלב זה. השבבים צפויים להשתמש בליבת ה-Adreno 690 הגרפית של החברה בתדר 693MHz ולהציע תמיכה בעד 32GB זיכרון.

למרות שאנו רחוקים עדיין מהעברת השליטה בתחום המחשבים ממעבדי ה-X86 למעבדי ה-ARM, אי אפשר להכחיש כי התחום עבר טלטלה בשנה האחרונה עם הצגת ה-Apple M1 של אפל ומחשבי המק שהתבססו עליו, מה שהאיץ מאוד את הפיתוח על ידי המתחרים, ובהם גם קוואלקום.

השוואת מפרטים