גוגל, מיקרוסופט וקוואלקום מציגות התנגדות חדשה לעסקת המכירה של ARM לאנבידיה (NVidia), כך לפי דיווח של בלומברג. שלוש החברות פנו למספר רשויות הגבלים עסקיים ברחבי העולם, תוך שהן מעלות חשש מפני אפשרות לפגיעה ביכולת התחרות בשוק במידה והרכישה תאושר ותצא לפועל.
העסקה בין אנבידיה ו-ARM נסגרה עוד בספטמבר 2020, כאשר הוסכם כי החברה תרכוש את ARM במחיר של 40 מיליארד דולר מסופטבנק (Softbank). עם זאת, בעסקאות בסדר גודל זה קיימים תמיד פערי זמן לא קטנים בין ההודעה על הסכם הרכישה והשלמת עסקת הרכישה של חברה בפועל, כאשר כאן נכנסות למעשה גוגל, מיקרוסופט וקוואלקום בניסיון לחסום ולבטל את קיום העסקה, הנמצאת כיום בבדיקה של רשויות התחרות של ארה”ב, אנגליה, אירופה וסין.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
החשש העיקרי של החברות הוא כי אנבידיה עשויה לפגוע בתחרות בשוק על ידי שליטה בקניין הרוחני ובפיתוח של טכנולוגיות אותן מפתחת חברת ARM הבריטית, הנמצאות בשימוש לא רק בתחום הסלולר אלא גם במחשוב ועוד, זאת למרות שמייסד ומנכ”ל אנבידיה, ג’נסן הואנג (Jensen Huang) הבהיר כי המודל העסקי של חברת ARM יישאר כפי שהיה, יחד עם ניטרליות בעבודה מול לקוחותיה השונים והמשך רישוי השימוש בטכנולוגיית ARM במוצרים השונים.
עסקת הענק בין ARM לאנבידיה היא אחת העסקאות החשובות והגדולות בשנים האחרונות, וזאת לאור חשיבותה של ARM והטכנולוגיה שלה לשוק. נותר לראות האם רשויות ההגבלים העסקיים במדינות השונות אכן יאשרו את ביצוע העסקה בפועל או האם הן יתמכו בעמדה של גוגל, מיקרוסופטו וקוואלקום כי רכישת ARM עלולה לפגוע בתחרות בשוק.